Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Bio krijgt prio bij PLUS: 1500+ artikelen in 2017

Steeds meer consumenten weten de biologische producten in de schappen van de supermarkt te vinden. Zo was 8 procent van de voeding in Nederland in 2015 duurzaam. Een teken dat biologisch eten niet zomaar een trend of keurmerk is. Daarom investeert PLUS het komende jaar extra in haar biologische producten. Zo verdubbelt PLUS het assortiment van het merk Bio+ en geeft ze extra aandacht aan biologische producten. In 2017 is er keuze uit meer dan 1.500 biologische producten.



Onlangs voegde PLUS al producten als conservenbonen, muesli en deegwaren aan het assortiment toe van het merk Bio+. In 2017 komen daar onder andere kokosolie en speltpasta bij. Deze extra focus op het biologische assortiment komt niet zomaar uit de lucht vallen: de afgelopen tijd kreeg biologisch al volop aandacht in de folder, PLUS magazines en online. Consumenten kregen er al extra (achtergrond)informatie over de producten en deden inspiratie op in de vorm van recepten met biologische producten.

Bio-logica

PLUS heeft biologisch hoog in het vaandel staan. PLUS was in 2011 de eerste supermarkt die biologische huiswijnen introduceerde. Daarnaast zijn onder meer een groot aantal biologische groenten, fruit en vlees vast onderdeel van het ruime assortiment aan biologische producten. Dat assortiment wordt de komende tijd dus ruimer. Benieuwd naar de 'bio-logica' achter elk product? In de winkel vind je volop informatie over de afkomst en keurmerken ervan.

Bio+ in een nieuw jasje

Niet alleen het Bio+ assortiment breidt uit; ook worden de Bio+ producten voorzien van een nieuwe verpakking. Momenteel heeft zo'n 60% van de Bio+ artikelen al zo'n nieuw Bio+ jasje; begin 2017 worden ook producten als zuivel, vlees en vis voorzien van de nieuwe verpakking. De producten blijven herkenbaar als Bio+. Biologisch betekent overigens niet meteen dat de producten duurder zijn. Bio+ producten hebben over het algemeen dezelfde prijs als A-merkproducten of zijn zelfs iets goedkoper.

Bron: PLUS

Publicatiedatum: 11-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

28-6-2017 Ekoplaza test online verkoop in Vlaanderen
23-6-2017 Biologische ketens profiteren van groei Franse biomarkt
23-6-2017 BioBorrel geeft veel stof tot nadenken
22-6-2017 Omzetgroei Colruyt Groep mede dankzij Bio-Planet
22-6-2017 Ekoplaza betaalt prijsverlaging 75 producten uit eigen zak
20-6-2017 Iets te warm voor 'Festivalmarkt' De Groene Passage
19-6-2017 "Ekoplaza heeft beste winkelprofiel"
16-6-2017 Estafette Maastricht wordt Natuurwinkel
15-6-2017 Ekoplaza neemt prijs 'meest creatieve online winkel' in ontvangst
14-6-2017 Origin’O haalt bioboerderij naar de winkel
12-6-2017 Wakker Dier: "Jumbo, Emté en Dirk laten bioboer stikken"
12-6-2017 "Animo voor aspergebox spaaractie was overweldigend"
7-6-2017 Blije winnaars Ekoland ‘Win een Ekoland-paasbrunch’
2-6-2017 Zwitserse Coop opent vegetarische supermarkt
1-6-2017 Alnatura breidt filialennetwerk in Beieren uit
31-5-2017 Dorian van Rijsselberghe verlengt ambassadeurschap Ekoplaza
31-5-2017 Het Ekohuis: vernieuwd na gedwongen verhuizing
29-5-2017 Belangrijke rol discounters in evolutie private label
23-5-2017 Betekent Auchan Bio het einde van Coeur de Nature?
23-5-2017 "Houdbaarheidsdata op groenten en fruit? Weg ermee!"

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *