Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Bio krijgt prio bij PLUS: 1500+ artikelen in 2017

Steeds meer consumenten weten de biologische producten in de schappen van de supermarkt te vinden. Zo was 8 procent van de voeding in Nederland in 2015 duurzaam. Een teken dat biologisch eten niet zomaar een trend of keurmerk is. Daarom investeert PLUS het komende jaar extra in haar biologische producten. Zo verdubbelt PLUS het assortiment van het merk Bio+ en geeft ze extra aandacht aan biologische producten. In 2017 is er keuze uit meer dan 1.500 biologische producten.



Onlangs voegde PLUS al producten als conservenbonen, muesli en deegwaren aan het assortiment toe van het merk Bio+. In 2017 komen daar onder andere kokosolie en speltpasta bij. Deze extra focus op het biologische assortiment komt niet zomaar uit de lucht vallen: de afgelopen tijd kreeg biologisch al volop aandacht in de folder, PLUS magazines en online. Consumenten kregen er al extra (achtergrond)informatie over de producten en deden inspiratie op in de vorm van recepten met biologische producten.

Bio-logica

PLUS heeft biologisch hoog in het vaandel staan. PLUS was in 2011 de eerste supermarkt die biologische huiswijnen introduceerde. Daarnaast zijn onder meer een groot aantal biologische groenten, fruit en vlees vast onderdeel van het ruime assortiment aan biologische producten. Dat assortiment wordt de komende tijd dus ruimer. Benieuwd naar de 'bio-logica' achter elk product? In de winkel vind je volop informatie over de afkomst en keurmerken ervan.

Bio+ in een nieuw jasje

Niet alleen het Bio+ assortiment breidt uit; ook worden de Bio+ producten voorzien van een nieuwe verpakking. Momenteel heeft zo'n 60% van de Bio+ artikelen al zo'n nieuw Bio+ jasje; begin 2017 worden ook producten als zuivel, vlees en vis voorzien van de nieuwe verpakking. De producten blijven herkenbaar als Bio+. Biologisch betekent overigens niet meteen dat de producten duurder zijn. Bio+ producten hebben over het algemeen dezelfde prijs als A-merkproducten of zijn zelfs iets goedkoper.

Bron: PLUS

Publicatiedatum: 11-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

25-4-2017 Grote retailers present op eerste Indiase bio-beurs
24-4-2017 Biologisch ontbijt als brandstof voor koningsspelen
20-4-2017 Bio-Planet krijgt kapitaalinjectie van 30 miljoen euro
20-4-2017 Gangbare consumenten: Beschikbaarheid en prijs bepaalt keuze voor bio-producten
13-4-2017 Paaseitjes zoeken bij Gimsel
12-4-2017 Reese Witherspoon 'ambassadrice' voor de bio-sector
11-4-2017 'Lekker met minder suiker'-campagne bij Koffietijd
11-4-2017 Zweedse trend: uien- en knoflookzaden door de yoghurt
11-4-2017 "Grote bedrijven zetten sociale aspect bio-handel onder druk"
10-4-2017 "Bio-supermarkten kampioen verspilling"
10-4-2017 Yakso TukTuk ook aandachtstrekker op winkelvloer
10-4-2017 Succesvolle eerste workshop Klantgerichte Verkooptraining bij Natudis
5-4-2017 Ook dit jaar weer: winactie Ekoland paascampagne
4-4-2017 Ook Ede nu Odin coŲperatiewinkel
4-4-2017 Actieweken stimuleren suikerbewustzijn bio-supermarktklant
28-3-2017 Stoot Costco Whole Foods van de troon?
27-3-2017 Geslaagd Lentefeest bij Natuurwinkel
27-3-2017 Whole Foods droom wordt nachtmerrie
23-3-2017 Natuurwinkel viert de lente
22-3-2017 "Bij efficiŽnt transport vormt afstand niet echt een probleem"

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *