Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Bio krijgt prio bij PLUS: 1500+ artikelen in 2017

Steeds meer consumenten weten de biologische producten in de schappen van de supermarkt te vinden. Zo was 8 procent van de voeding in Nederland in 2015 duurzaam. Een teken dat biologisch eten niet zomaar een trend of keurmerk is. Daarom investeert PLUS het komende jaar extra in haar biologische producten. Zo verdubbelt PLUS het assortiment van het merk Bio+ en geeft ze extra aandacht aan biologische producten. In 2017 is er keuze uit meer dan 1.500 biologische producten.



Onlangs voegde PLUS al producten als conservenbonen, muesli en deegwaren aan het assortiment toe van het merk Bio+. In 2017 komen daar onder andere kokosolie en speltpasta bij. Deze extra focus op het biologische assortiment komt niet zomaar uit de lucht vallen: de afgelopen tijd kreeg biologisch al volop aandacht in de folder, PLUS magazines en online. Consumenten kregen er al extra (achtergrond)informatie over de producten en deden inspiratie op in de vorm van recepten met biologische producten.

Bio-logica

PLUS heeft biologisch hoog in het vaandel staan. PLUS was in 2011 de eerste supermarkt die biologische huiswijnen introduceerde. Daarnaast zijn onder meer een groot aantal biologische groenten, fruit en vlees vast onderdeel van het ruime assortiment aan biologische producten. Dat assortiment wordt de komende tijd dus ruimer. Benieuwd naar de 'bio-logica' achter elk product? In de winkel vind je volop informatie over de afkomst en keurmerken ervan.

Bio+ in een nieuw jasje

Niet alleen het Bio+ assortiment breidt uit; ook worden de Bio+ producten voorzien van een nieuwe verpakking. Momenteel heeft zo'n 60% van de Bio+ artikelen al zo'n nieuw Bio+ jasje; begin 2017 worden ook producten als zuivel, vlees en vis voorzien van de nieuwe verpakking. De producten blijven herkenbaar als Bio+. Biologisch betekent overigens niet meteen dat de producten duurder zijn. Bio+ producten hebben over het algemeen dezelfde prijs als A-merkproducten of zijn zelfs iets goedkoper.

Bron: PLUS

Publicatiedatum: 11-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-1-2017 "Te strikte regels beperken groei bio-sector"
18-1-2017 Bio speerpunt in nieuwe AGF-aanpak Albert Heijn
13-1-2017 Ekomenu en blogster Sanne de Rooij introduceren Vegan menu
12-1-2017 Zweden: discounter Netto focust op biologisch
5-1-2017 Marktkansen voor Colombiaanse bioproducten in Canada
4-1-2017 Rapport bewijst gezondheidsvoordelen biologisch voedsel
3-1-2017 Italiaanse biologische voedselmarkt stijgt met 20% in 2016
2-1-2017 Franse bioketen Bio C'Bon maakt biologisch toegankelijk
2-1-2017 Odin verandert Estafette-winkels in Odin in 2017
23-12-2016 Nieuwe Natuurwinkel geopend in natuurgebied Reeuwijk
14-12-2016 Bio-Planet boekt forse omzetgroei
14-12-2016 Overname voor Organic food for you Rotterdam
14-12-2016 Almaverde Bio-eilanden in Italiaanse supermarkten
12-12-2016 Win Yoga Masterclass bij aankoop thee natuurvoedingswinkels
9-12-2016 Britse bio-verkoop bereikt 2,2 mld euro
5-12-2016 "Biologisch wordt dé standaard voor Nederlandse retailers"
1-12-2016 Opening nieuwe vestiging Bio-Planet in Ukkel
30-11-2016 AH plaatst ruim 9000 zonnepanelen op dc in Pijnacker
29-11-2016 Omzet Poolse Bio Planet stijgt in oktober 20%
28-11-2016 Lichte omzetstijging voor Alnatura

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *