Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Bio krijgt prio bij PLUS: 1500+ artikelen in 2017

Steeds meer consumenten weten de biologische producten in de schappen van de supermarkt te vinden. Zo was 8 procent van de voeding in Nederland in 2015 duurzaam. Een teken dat biologisch eten niet zomaar een trend of keurmerk is. Daarom investeert PLUS het komende jaar extra in haar biologische producten. Zo verdubbelt PLUS het assortiment van het merk Bio+ en geeft ze extra aandacht aan biologische producten. In 2017 is er keuze uit meer dan 1.500 biologische producten.



Onlangs voegde PLUS al producten als conservenbonen, muesli en deegwaren aan het assortiment toe van het merk Bio+. In 2017 komen daar onder andere kokosolie en speltpasta bij. Deze extra focus op het biologische assortiment komt niet zomaar uit de lucht vallen: de afgelopen tijd kreeg biologisch al volop aandacht in de folder, PLUS magazines en online. Consumenten kregen er al extra (achtergrond)informatie over de producten en deden inspiratie op in de vorm van recepten met biologische producten.

Bio-logica

PLUS heeft biologisch hoog in het vaandel staan. PLUS was in 2011 de eerste supermarkt die biologische huiswijnen introduceerde. Daarnaast zijn onder meer een groot aantal biologische groenten, fruit en vlees vast onderdeel van het ruime assortiment aan biologische producten. Dat assortiment wordt de komende tijd dus ruimer. Benieuwd naar de 'bio-logica' achter elk product? In de winkel vind je volop informatie over de afkomst en keurmerken ervan.

Bio+ in een nieuw jasje

Niet alleen het Bio+ assortiment breidt uit; ook worden de Bio+ producten voorzien van een nieuwe verpakking. Momenteel heeft zo'n 60% van de Bio+ artikelen al zo'n nieuw Bio+ jasje; begin 2017 worden ook producten als zuivel, vlees en vis voorzien van de nieuwe verpakking. De producten blijven herkenbaar als Bio+. Biologisch betekent overigens niet meteen dat de producten duurder zijn. Bio+ producten hebben over het algemeen dezelfde prijs als A-merkproducten of zijn zelfs iets goedkoper.

Bron: PLUS

Publicatiedatum: 11-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-5-2018 Amerikaanse bio-sector 6,4% gegroeid in 2017
18-5-2018 Zorgboodschap en CoCuisine bundelen krachten in de zorgmarkt
18-5-2018 Nieuw in het assortiment vegan maaltijden van LunchVegaz
17-5-2018 Deelnemers enthousiast over productcursus voor de speciaalzaak
16-5-2018 "Het begon voor mij al ruim dertig jaar geleden toen het nog 'raar' was"
15-5-2018 Denn's-filiaal geopend in Erfurt - Alnatura volgt in de herfst
14-5-2018 "Value added private labels moeten margeverlies compenseren"
14-5-2018 "Hema komt in Belgische handen"
14-5-2018 Carrefour wil ook in BelgiŽ bio-winkels openen
14-5-2018 Broeders Gezondheidswinkel viert EKO-certificering
9-5-2018 Bio c'Bon wordt 'big in Japan'
8-5-2018 Carrefour BelgiŽ lanceert de eerste automatische Food drive
8-5-2018 Denemarken bevestigt positie als leidend biologisch land
4-5-2018 Duitsland: Meer Alnatura-producten bij Rossmann
3-5-2018 Plus plaatst ongezonde kinderproducten niet meer op ooghoogte
1-5-2018 De Ieme viert 40-jarig bestaan
30-4-2018 Betoging tegen moskee in pand Bio-Planet
30-4-2018 Kritische blog over 'Geen BTW op Bio'-lobby
30-4-2018 Frankrijk: Lťa Nature gaat Ä100 miljoen investeren
26-4-2018 Waar is succes winkelgebied van afhankelijk?

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *