Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Bio krijgt prio bij PLUS: 1500+ artikelen in 2017

Steeds meer consumenten weten de biologische producten in de schappen van de supermarkt te vinden. Zo was 8 procent van de voeding in Nederland in 2015 duurzaam. Een teken dat biologisch eten niet zomaar een trend of keurmerk is. Daarom investeert PLUS het komende jaar extra in haar biologische producten. Zo verdubbelt PLUS het assortiment van het merk Bio+ en geeft ze extra aandacht aan biologische producten. In 2017 is er keuze uit meer dan 1.500 biologische producten.



Onlangs voegde PLUS al producten als conservenbonen, muesli en deegwaren aan het assortiment toe van het merk Bio+. In 2017 komen daar onder andere kokosolie en speltpasta bij. Deze extra focus op het biologische assortiment komt niet zomaar uit de lucht vallen: de afgelopen tijd kreeg biologisch al volop aandacht in de folder, PLUS magazines en online. Consumenten kregen er al extra (achtergrond)informatie over de producten en deden inspiratie op in de vorm van recepten met biologische producten.

Bio-logica

PLUS heeft biologisch hoog in het vaandel staan. PLUS was in 2011 de eerste supermarkt die biologische huiswijnen introduceerde. Daarnaast zijn onder meer een groot aantal biologische groenten, fruit en vlees vast onderdeel van het ruime assortiment aan biologische producten. Dat assortiment wordt de komende tijd dus ruimer. Benieuwd naar de 'bio-logica' achter elk product? In de winkel vind je volop informatie over de afkomst en keurmerken ervan.

Bio+ in een nieuw jasje

Niet alleen het Bio+ assortiment breidt uit; ook worden de Bio+ producten voorzien van een nieuwe verpakking. Momenteel heeft zo'n 60% van de Bio+ artikelen al zo'n nieuw Bio+ jasje; begin 2017 worden ook producten als zuivel, vlees en vis voorzien van de nieuwe verpakking. De producten blijven herkenbaar als Bio+. Biologisch betekent overigens niet meteen dat de producten duurder zijn. Bio+ producten hebben over het algemeen dezelfde prijs als A-merkproducten of zijn zelfs iets goedkoper.

Bron: PLUS

Publicatiedatum: 11-1-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-2-2017 Divine Shampoo revitaliseert droog en beschadigd haar
20-2-2017 Britse consument vindt kwaliteit belangrijker dan prijs
15-2-2017 Lidl begint fel bio-offensief
15-2-2017 Terschellingse biosuper opent haar deuren
15-2-2017 Annewiek Duyvendak: "Vertroetel kleine natuurvoedingswinkels"
10-2-2017 Hoe retailers de Duitse biologische markt omploegen
10-2-2017 SuperBuddy bezorgt boodschappen binnen 2 uur
9-2-2017 Vragenbus voor vragen over voeding bij Ekoplaza Breda
7-2-2017 Spanje: Spar opent biologische supermarkt
3-2-2017 "Bio-producten tegen betaalbare prijzen aanbieden"
2-2-2017 "Iedereen probeert te kapitaliseren op biologische voeding"
2-2-2017 Tegut: veel omzet bio-producten
2-2-2017 "Eerst te klein, maar nu willen supers zich met ons onderscheiden"
1-2-2017 Duitsland: biologische levensmiddelen varen succesvolle koers
26-1-2017 Migros dochter LeShop behaalt recordomzet
23-1-2017 Biologische dierenvoeding steeds populairder
20-1-2017 "Te strikte regels beperken groei bio-sector"
18-1-2017 Bio speerpunt in nieuwe AGF-aanpak Albert Heijn
13-1-2017 Ekomenu en blogster Sanne de Rooij introduceren Vegan menu
12-1-2017 Zweden: discounter Netto focust op biologisch

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *