7.000 exposanten (waarvan 85 procent internationaal) en nog veel meer merken, verwelkomden in Parijs 155.000 beursbezoekers, waarvan 70 procent afkomstig van buiten Frankrijk, in alle voedingsmiddelensectoren wereldwijd. Talloze inkopers en chef-koks uit alle landen en sectoren waren op de SIAL 2016 aanwezig. 120 internationale bezoekersdelegaties werden ontvangen en 250 evenementen werden tijdens de vakbeurs georganiseerd, waarbij de focus uitging naar actuele economische en politieke thema's in de foodsector. De SIAL Innovation Awards telden 2.189 kandidaten, goed voor 10 procent van alle wereldwijde innovatie, en 15 prijswinnaars. Met deze cijfers wordt de belangrijke positie van de SIAL, als katalysator voor de wereldwijde voedingsmiddelenbranche, opnieuw bevestigd.
De SIAL Paris 2016 vormde een vakevenement dat fungeerde als laboratorium en observatorium voor vraag en aanbod van innovaties, trends en zakelijke kansen, om uiteindelijk te resulteren in volle orderboeken. Daarnaast ging de aandacht uit naar marktveranderingen en de dynamiek van de internationale voedingsmiddelenindustrie en werd de SIAL Paris in dit kader bezocht door vele hoogwaardigheidsbekleders, overheidsleden, ministers, politici en wetenschappers.
Interactie
Centraal gelegen op de beurs verwelkomde de SIAL TV studio belangrijke marktspelers uit de voedingsmiddelenbranche. Interviews, rondetafelgesprekken, debatten, conferenties volgden elkaar gedurende vijf dagen op, in aanwezigheid van honderden toeschouwers. Onder leiding van sterren chef-kok Joël Robuchon, bereidden internationale chef-koks de allerbeste gerechten voor gasten in de beursruimte La Cuisine. De nieuwe hal 5C, speciaal bestemd voor dranken, werd ingewijd door champagne piramides en cocktailwedstrijden en tenslotte ging de aandacht uit naar gastronomische specialiteiten uit Latijns Amerika, in de vorm van barbecues en demonstraties georganiseerd in hal 8.Voor meer informatie: www.sialparis.com