Informatief en echt Japans
Ook de toepassingen van de kersverse Japanse lijn van TerraSana werden volop tentoongespreid. Zo werd iedereen op z'n Japans ontvangen met Japanse thee en hapjes gemaakt met de producten van TerraSana: mochi (een zoet rijsthapje) en een brownie van adukibonen. In het informatieve deel dat volgde kwamen Peter Jacobs, algemeen directeur van TerraSana, de Japanse partner en een inkoper, overgevlogen uit Osaka (Japan), aan het woord. Peter nam de deelnemers mee in het rebranding proces dat TerraSana in 2014 startte. Hij deelde de recente ervaringen uit zijn reis naar Japan en legde uit hoe de keuzes die TerraSana maakt, resulteren in een compleet vernieuwde, Japanse lijn van 100 authentieke producten. Daarna vertelden Miyuki van Muso, de Japanse partner van TerraSana, en Nathalie, de Japanse shiro en genmai misoproducent, ieder op hun eigen manier over de authenticiteit van de producten en de bijzondere productiewijzen.Proeven en ervaren
Na de presentatie toonden de medewerkers van TerraSana de geheel vernieuwde Japan-lijn in de vorm van kleine demonstraties per productgroep. Hier was voor iedereen gelegenheid om bijvoorbeeld umeboshi, miso en zeewier te proeven, vragen te stellen en de lijn in zijn geheel te zien.De avond werd in stijl afgesloten met een Japans walking dinner met kleine Japanse hapjes als misosoep, arame (zeewier) salade, okonomiyaki (hartige Japans pannenkoek), yakitori en miso-ijs met een kletskop van sesam en miso.
Bekijk hier een foto-impressie van de Japan Experience.