Tweegesprek met oprichters Ekonoom.nl en BeterBio.nl
Er blijken vrij veel overeenkomsten te zijn tussen de bedrijven. Zo zijn beide ondernemers van mening dat niet alleen de producten, maar ook de bedrijfsvoering zo duurzaam mogelijk moet zijn. Idealen waren voor allebei een belangrijke drijfveer om hun bedrijf te beginnen. De online supermarkten profiteren ook allebei van voedselschandalen. Zo groeide het aantal klanten van Beterbio.nl explosief na het voedselschandaal met paardenvlees. Van Kempen herkent dit: "Zodra er weer iets speelt rond voedselveiligheid, neemt de klandizie toe." De bedrijven groeien hard. Van Kampen en Kemme zeggen beiden jaarlijks hun omzet te verdubbelen. Ze bezorgen beiden in (nagenoeg) het hele land.
De concullega's zien allebei de toekomst van hun bedrijf zonnig tegemoet. Ze denken dat de biologische webwinkels een sterke concurrentiepositie hebben ten opzichte van bijvoorbeeld de supermarkten, die steeds meer biologische producten verkopen en met bezorgservices beginnen. De weg van producent naar consument is via de webshops de kortste en de snelste, stellen zij.
Klik hier voor het gehele artikel.
Bron: Dagblad van het Noorden