Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Veel nieuwkomers in mediterrane productlijn 2.0

"Peter Jacobs: "TerraSana zegt keihard nee tegen supermarkten"

Tholen - TerraSana introduceert binnenkort de vernieuwde mediterrane productlijn. Directeur Peter Jacobs vertelt dat er meteen ook zo'n 20 nieuwe producten aan toegevoegd worden. "Net als onze Japanlijn bestaat deze lijn uit producten waarmee onze klanten echt zelf aan de slag kunnen gaan. We hebben onder meer 3 Spaanse soepen, waaronder gazpacho en twee andere echt Spaanse soepen. Ook komen er 12 deegwaren in waarmee we de bovenkant van de markt invullen, 6 van deze deegwaren zijn ook nog eens glutenvrij. De basis van deze deegwaren, het graan, betrekt onze Italiaanse producent vanuit de directe regio. De granen worden vers gemalen voor de producent. We hebben gekozen voor bijzondere deegwaren, zoals tagliatelle met kurkuma en één met kastanjemeel", aldus Peter.



Tot de mediterrane lijn behoren ook een lasagne die gemaakt is met vijf verschillende granen en drie deegwaren op basis van pure peulvruchten. "We introduceren ook twee wraps waarin haver verwerkt is. De lijn maken we compleet met diverse Griekse producten, zoals Kalamata olijven en geroosterde paprika en aubergine. Het recept van onze crackers hebben we aangepast, daar hebben we het palmvet er uit gehaald en in plaats daarvan olijfolie in verwerkt."
 


Verpakkingsontwerp

Voor het ontwerp van de nieuwe Mediterrane lijn werd het vaste ontwerpbureau Today ingeschakeld. TerraSana wilde beslist geen standaard Italiëdesign maar een design dat de consument verleidt met een nieuwe zomerse, frisse en vrolijke uitstraling en de totale mediterrane regio weerspiegelt. Daarom linkt het kleurgebruik aan de kleurbeleving van de landen die grenzen aan de Middellandse zee. "Doel was een uitstraling neer te zetten die voelt 'alsof we op vakantie zijn', het echte genieten dus. De uitkomst is een lijn met mooie kleurtegenstellingen, heldere, frisse en zomerse tinten en smaken. De hoofd- en kenmerkende ingrediënten kregen op een speelse manier de hoofdrol waardoor een kenmerkend mozaïek-achtig patroon ontstaat. De verschillende USP's van deze producten worden extra benadrukt door de speciaal ontwikkelde iconen. Hiermee maken we de consument duidelijk wat er bijzonder is aan deze producten, zoals gist- en glutenvrij, gemaakt met zuurdesem of bereidt extra vierge olijfolie", vertelt Sofie Bernhagen van Today.



Andere vernieuwingen

De afgelopen tijd lag de focus veelal op de Japanlijn van TerraSana. Deze lijn zal de komende tijd ook nog verder uitgebreid worden. Peter: "We zijn onder meer bezig met gemberpuree en 'sliced pickles'." TerraSana werkt sinds januari 2014 samen met ontwerpbureau Today. In deze periode zijn al veel veranderingen doorgevoerd. Peter: "Gelijktijdig met de vernieuwing van het uiterlijk van de notenpastalijn hebben we bijvoorbeeld ook meteen gekeken wat er beter kan. Met succes, de lijn is zelfs met een complete revival bezig." Ook zijn nieuwe soorten aan de lijn toegevoegd. "Eén daarvan is onze 3-Mix, die loopt nu zelfs het beste." Kenmerkend voor de notenpasta's van TerraSana is het laagje olie bovenop de pasta. Dit gaat niet veranderen, geeft Peter aan. "We hebben uiteraard gezocht naar manieren om onze notenpasta's smeuïg tot op de bodem te maken, zonder olieafzetting. Dan zouden we echter palmvet toe moeten voegen en dat willen we uitdrukkelijk niet. En dat is eigenlijk maar goed ook, het roeren vóór gebruik hoort inmiddels echt bij de beleving."


Drie van de notenpasta's in de nieuwe stijl.

Retail-ontwikkelingen

In een eerder Biojournaal-artikel (klik hier) gaf Peter al aan dat de natuurvoedingswinkelier een zeer grote rol speelt. "De bio-consument heeft vertrouwen in de verkoper, het zogenaamde 'point of sale'. De winkelier moet onze producten dus in zijn winkel willen aanbieden." Peter erkent dat het TerraSana-aanbod in de winkels vóór de restyling echt afhankelijk was van de keuzes die de winkelier maken. "Nu zetten ze veel vaker een complete lijn van TerraSana neer. Dit geeft meer rust in het schap."
 
Peter volgt uiteraard de ontwikkelingen in de branche op de voet. Ook hij ziet de gevolgen van het feit dat de supermarkten vanaf het najaar van 2014 biologisch omarmd hebben. "TerraSana kiest heel duidelijk voor de natuurvoedingsmarkt. Dat sommige merken overstappen naar de reguliere retail vind ik opportunistisch en niet goed. Uiteraard moet iedereen hier zijn eigen keuzes in maken, maar ik heb hier keihard nee tegen gezegd. Je maakt je in de supermarkt niet snel onmisbaar als merk. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om onze Tamari in de supermarkt te zien staan."

Voor meer informatie:

Peter Jacobs
TerraSana
Waaier 10
2451 VV Leimuiden
0172 503333
peter.jacobs@terrasana.nl
www.terrasana.nl

Today
Europalaan 2b
3526 KS Utrecht
030 2441696
info@today.nl
www.today.nl