Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
100% natuurlijke alles-in-één-crème van Weleda

Skin Food bestaat 90 jaar

Twee jaar geleden werd Weleda's 'Huidcrème' opnieuw gelanceerd als 'Skin Food': de 100% natuurlijke alles-in-één-crème die de huid niet alleen verzorgt en herstelt maar ook extra glans geeft. Sindsdien is de groene tube niet meer weg te denken uit je badkamerkastje, handtas of make-up kit. Een innovatie van Weleda? Niet echt, want deze probleem-oplosser bestaat dit jaar maar liefst 90 jaar.

Iconisch product

Skin Food werd ontwikkeld in 1926. Het is één van Weleda's oudste producten en behoort tot het erfgoed van het bedrijf. Mischa van der Geest, Product Specialist: "We zijn er bijzonder trots op dat een formule die bijna een eeuw geleden werd ontwikkeld nog steeds perfect werkt. Deze multifunctionele crème vormt echt de essentie van ons merk: waardevolle ingrediënten, recht uit de natuur, die werden samengesteld op basis van wetenschappelijke inzichten met een voedende, helende werking als resultaat. Niet voor niets werd Skin Food al met heel wat internationale awards bekroond."



Voeding voor je huid

Skin Food werd pas twee jaar geleden bekend bij het grote publiek. In 2014 besloot Weleda Benelux om te kiezen voor de naam 'Skin Food'. Mischa van der Geest: "Deze naam dekt prima de lading want de crème is letterlijk voeding voor je huid. Van top tot teen en voor het hele gezin. Dat ook consumenten er zo over denken bleek al snel uit de fors stijgende verkoopcijfers." De naam was overigens niet helemaal nieuw. In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk heette de crème altijd al Skin Food. Daar is het één van de best verkopende producten.

Favoriet van celebs en visagisten

Celebs als Victoria Beckham, Adele, Rihanna, Brooke Shields, Demi Moore en Helena Christensen (en de lijst gaat eindeloos door…) zijn al jaren fan van Skin Food. Hun huid krijgt veel te verduren en kan dus alle extra hulp gebruiken. Ook heel wat
make-up artists gebruiken Skin Food om die reden. Make-up artist Lydia le Loux: "Volgens de modellen die ik maquilleer voelt Skin Food erg fi jn aan op de huid. Je voelt de foundation niet zitten. Bovendien heeft deze crème een heerlijke geur.
Zelf gebruik ik Skin Food graag voor de geweldige glow die het product in combinatie met make-up geeft."

Skin Food is beschikbaar in 30 ml (5,49 euro) en 75 ml (9,99 euro). Net als de andere producten van Weleda is Skin Food NATRUE-gecertificeerd, en draagt het internationale keurmerk voor natuur- en bio-cosmetica.

Voor meer informatie: www.weleda.nl
Publicatiedatum: