Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Goed gepositioneerd om te kunnen profiteren van langetermijntrend"

Wessanen groeit weer sterk

Wessanen heeft in het tweede kwartaal van 2016 een autonome groei van 8% geboekt (8,6% over het eerste halfjaar). De omzet uit de eigen merken groeide in deze periode met 10,3%. CEO Christophe Barnouin reageert: "We blijven goede vooruitgang boeken in de uitvoering van onze strategie en hebben hiermee een sterke groei en hogere winstgevendheid gerealiseerd. In het eerste half jaar van 2016 bereikten we 9,9% autonome groei van onze eigen merken. De markt ontwikkelt zich nog altijd gunstig, al varieert het niveau hiervan in de verschillende landen."



Hij geeft aan dat Wessanen tevreden is over twee acquisities die in de loop van dit jaar verricht zijn. "Ineobio versterkt met zijn merk Destination onze positie in het Franse natuurvoedingskanaal, met de nadruk op biologisch koffie en thee. En het Britse Mrs Crimble opent een nieuw strategische groeisegment bij ons met zijn sterke positie in glutenvrije tussendoortjes. De integratieplannen liggen op schema. Steeds meer consumenten willen gezonder en duurzamer eten en wij zijn goed gepositioneerd om te kunnen profiteren van deze langetermijntrend", besluit Christophe.

Voor meer informatie: www.wessanen.com
Publicatiedatum: