Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kennismaken tijdens Bioweek

Lidl breidt assortiment biologische producten uit

Supermarktketen Lidl breidt het biologische assortiment deze zomer uit en laat klanten bovendien kennismaken met diverse nieuwe producten tijdens de Bioweek, die op donderdag 4 augustus van start is gegaan. Lidl vindt dat biologische producten toe zijn aan een volgende stap. De keten merkt dat het marktaandeel van biologisch stijgt, maar nog relatief laag is. Lidl wil een steentje bijdragen aan een verdere groei.


Groente en fruit

Tijdens Lidl's Bioweek kunnen klanten kennismaken met verschillende nieuwe biologische producten, variƫrend van groentesappen, koffiebonen en speltmeel tot koudgeperste lijnzaadolie en muesli. De groente- en fruitafdeling wordt ook uitgebreid met jaarrond- en seizoensproducten, zoals bloemkool, avocado, pastinaak en pompoen. Daarmee verdubbeld de supermarkt haar biologische AGF-producten. De producten zijn uit verschillende landen afkomstig, waaronder natuurlijk uit Nederland. Op alle producten staat het Europees biologisch keurmerk, dat garandeert dat aan de EU-regels voor biologische landbouw wordt voldaan.

Veel te winnen

Het marktaandeel van biologische producten klom in 2015 tot zo'n 4%. Het groeit maar is relatief laag in vergelijking met bijvoorbeeld landen als Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Daar is het aandeel al 10 tot 15%. Christine Braun, woordvoerder van Lidl: "Er valt dus nog veel te winnen. De consument staat er voor open en ontvangt steeds meer positieve signalen. En het aanbod wordt ook breder en gevarieerder. Als discounter zijn wij bij uitstek in staat om de keuze voor biologisch nu betaalbaar te maken voor grote groepen klanten. Biologisch verdient een nieuwe impuls, dat is onze inzet met de Bioweek."

Klant beslist mee

Het biologische assortiment van Lidl zal in de komende tijd 'meebewegen' met de voorkeuren van de Lidl klanten. Waar mogelijk krijgen de meest gevraagde producten tijdens de Bioweek later een vaste plaats in het schap. Christine: "De voorkeuren van onze klanten vertalen we door naar ons assortiment. De klant beslist mee, dit geldt voor biologisch net als voor de andere onderdelen van ons assortiment."

Voor meer informatie: www.lidl.nl
Publicatiedatum: