Britten geven wekelijks 2,05 miljoen euro meer uit aan bio-producten
De toenemende beschikbaarheid en zichtbaarheid van de producten draagt bij aan de groei van de sector. De bio-gezondheids- en persoonlijke verzorgingsmarkt groeide met 21,6 procent ten opzichte van 2014 tot een waarde van 54,2 miljoen pond (64,27 miljoen euro). De groei is te vinden in de volle breedte van de markt: retail (+7,5%), online retail (+9,1%) en catering (+15,2%). De conventionele markt wist vorig jaar geen groei te realiseren. Sterker, deze markt toonde een krimp van 0,9 procent.
Op consumentenniveau zijn het vooral de jongeren die de portemonnee trekken voor de producten. De zogenaamde 'millennials' spenderen het meest. "Deze consumenten zijn bereid meer te betalen voor de producten met een kwaliteitsgarantie en die met oog voor milieu, samenleving en dierenwelzijn geproduceerd zijn", aldus de Britse organisatie.
Bron: Feast Magazine