Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bekend van franchiseformule Le Perron

Van Lanschot Participaties neemt minderheidsbelang in Market Food Group

Van Lanschot Participaties heeft op 1 juli 2016 overeenstemming bereikt over het verwerven van een minderheidsbelang in Market Food Group, gevestigd in Bunschoten-Spakenburg. De transactie is nog onderworpen aan de goedkeuring van de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Market Food Group, dat voor de transactie grotendeels in handen was van het management, verbreedt hiermee haar aandeelhoudersbasis met een aandeelhouder die de verdere groei van de onderneming ondersteunt.

Van Lanschot Participaties investeert in goed geleide Nederlandse ondernemingen met een sterke marktpositie en een overtuigende groeistrategie, en voegt met Market Food Group een onderneming toe aan haar portefeuille die uitstekend past in haar investeringsbeleid.

Market Food Group

Market Food Group (MFG) is een toonaangevende Nederlandse brood- en banketbakkerij met diverse welbekende franchiseformules, zoals 't Stoepje en Le Perron. Van Lanschot Participaties omschrijft Le Perron in het persbericht als een een prijswinnende biologische en duurzame franchiseformule, momenteel actief op circa 60 locaties. Sinds 1979 is MFG actief op de markt met de bekende formule 't Stoepje. Het marktconcept is gegroeid naar 130 franchisenemers, die op meer dan 600 locaties te vinden zijn.

MFG levert ambachtelijke, gezonde, duurzame en suikervrije producten aan zowel zakelijke klanten als consumenten. Naast het huidige assortiment is MFG voortdurend bezig om nieuwe innovatieve producten en formuleconcepten te ontwikkelen, zoals glutenvrije broden, low-carb, TEFF en cholesterolverlagend brood. MFG heeft in de afgelopen jaren een gezonde groei weten te realiseren en behaalde in 2015 een consumentenomzet van circa 105 miljoen euro.

Voor meer informatie: Media Relations, 020 3544585, mediarelations@vanlanschot.com
Publicatiedatum: