Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wessanen en Youth Food Movement: een gezonde samenwerking

Hoe kunnen we biologisch voedsel in het algemeen promoten?

Dankzij een grondige heroriƫntering richt Wessanen zich tegenwoordig vooral op de biologische markt. Het Nederlandse voedingsconcern kijkt graag verder dan de merken die het zelf in huis heeft: Wessanen wil consumenten helpen om te kiezen voor biologische voeding in het algemeen. Om bewustwording rond gezonde en verantwoorde voeding te stimuleren, is het dit jaar daarom een samenwerking aangegaan met de Youth Food Movement. Beide zetten zich in om de gehele voedselketen te verduurzamen.

Wessanen is weliswaar marktleider, maar biologische voeding is in Nederland nog steeds een niche. Hoe kan de gehele biologische markt een boost krijgen? Dat was de vraag die Wessanen dit jaar aan de Youth Food Movement (YFM) voorlegde. Marketing Vice President Klaus Arntz: "Biologische voeding zit flink in de lift, maar beslaat nog altijd slechts 4% van de totale Nederlandse voedselmarkt. Daar valt nog veel aan te verbeteren. We vinden het daarom heel belangrijk dat het biologische segment over de gehele breedte wordt gepromoot."

Wessanen participeerde dit jaar voor het eerst in de YFM Academie, een programma waarin jonge professionals en studenten uit de gehele voedselketen, van boer tot consument hun kennis vergroten over het voedselsysteem. De Youth Food Movement is de Nederlandse jongerentak van Slow Food International. Directeur Joszi Smeets: "Wij denken dat de jongeren echt een motor kunnen zijn voor verduurzaming en innovatie in ons voedselsysteem, Binnen de YFM Academie koppelen we ze aan een groot concern als Wessanen waar ze mogen meekijken en mee adviseren. Het is heel gaaf dat Wessanen daar voor open staat, wat mij betreft een voorbeeld voor andere grote bedrijven."

Hoewel consumenten meestal ergens wel geloven dat biologisch beter is, komt biologisch voedsel in de praktijk niet altijd in hun boodschappenmandje terecht. Het is van groot belang dat intentie en gedrag beter op elkaar worden afgestemd. Kennisoverdracht kan twijfels wegnemen en leiden tot een bewustere, gezondere en meer biologische wereld, zo geloven zowel Wessanen als Youth Food Movement.

Voor meer informatie: www.wessanen.com en www.youthfoodmovement.nl
Publicatiedatum: