Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Onverpakte biologische groenten en fruit verkopen beter

Onverpakte biologische groenten en fruit verkopen beter in de supermarkt dan in plastic verpakte groenten. Dat blijkt uit Wagenings onderzoek in de virtuele supermarkt.

De onderzoeker Erica van Herpen van Marktkunde en Consumentengedrag en Victor Immink en Jos van den Puttelaar van het LEI testten of onverpakt biologische groenten en fruit beter zou verkopen dan verpakte groenten en fruit. Ze vermoedden van wel, omdat de consumenten plastic verpakkingen niet associƫren met biologisch eten. Toen ze deze hypothese testten met een groep studenten in de virtuele supermarkt, bleek dat inderdaad te kloppen. De onverpakte biologische groenten en fruit verkochten beter.



Een tweede experiment in de virtuele supermarkt met supermarktbezoekers wees uit dat alle, dus ook niet-biologisch onverpakte groenten en fruit beter verkopen dan de in plastic verpakte groenten en fruit. De onderzoekers concluderen dat het verwijderen van de plastic verpakkingen een veelbelovende manier kan zijn om de verkoop van biologische groenten te verhogen.

Bron: Resource Wageningen UR
Publicatiedatum: