Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Veel Amerikanen kennen verschil tussen 'natuurlijk' en biologisch product niet"

De meeste Amerikanen verkiezen producten met een 'natuurlijk' label boven die met een biologisch label. Uit het recente onderzoek 'Consumer Reports National Research Center nationally representative survey' onder 1000 Amerikaanse volwassenen blijkt dat meer mensen 'natuurlijke' voedingsiddelen kopen dan biologische voeding (73 procent tegenover 58 procent). Bijna 70 procent van de ondervraagden is van mening dat biologische voedingsmiddelen duurder zijn dan de 'natuurlijke' voedingsmiddelen. "We merken dat de meerderheid van de consumenten gelooft dat het 'natuurlijke' label meer betekent dan dat het doet", zegt Urvashi Rangen, directeur van het 'Consumer Reports Food Safety & Sustainability Center'. "En door 'natuurlijke' voedingsmiddelen te kopen kunnen ze denken dat ze dezelfde voordelen krijgen als met biologische producten, maar voor minder geld."



Je zou hier dus uit kunnen concluderen dat de term 'natuurlijk' een bedreiging vormt voor biologisch. Consumenten verbinden ten onrechte allerlei kenmerken aan 'natuurlijk', zoals geen antibiotica, geen kunstmatige kleurstoffen, geen GGO's, geen synthetische bestrijdingsmiddelen. Dit zijn kenmerken van de biologische werkwijze, maar niet van 'natuurlijk'. In feite is er helemaal geen standaard definitie van 'natuurlijk' voedsel.

"Het is tijd om het 'natuurlijke label' te schrappen", zegt Rangan. "Er is veel bewijs voor dat er veel verwarring heerst onder consumenten over wat de claim 'natuurlijk' eigenlijk betekent. Uit ons onderzoek blijkt duidelijk dat consumenten worden misleid. De 'Food and Drug Administration' heeft de verantwoordelijkheid om het gebruik van de term op de verpakkingen van verwerkte levensmiddelen te verbieden of een duidelijke definitie op te stellen."

Klik hier
voor meer informatie.
Publicatiedatum: