Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Caliente's crowdfundingcampagne binnen 3 dagen een succes

De crowdfundingcampagne van het Zweedse biologische merk Caliente was een groot succes. Minder dan drie dagen na de start van de campagne werd de doelstelling van 370.000 euro gehaald. "We zijn ongelooflijk trots op dit resultaat", zegt oprichter Thomas Adner. "Het is verbazingwekkend dat zowel consumenten die normaal niet in bedrijven investeren als personen met een uitgesproken zakelijk belang geloven in het potentieel van het concept. We horen telkens weer dat Caliente het lekkerste alcoholvrije alternatief voor volwassen smaakpapillen is. Maar we krijgen ook veel krediet omdat onze drankjes gemaakt zijn in Zweden, op basis van biologische ingrediƫnten." Biojournaal publiceerde 23 november 2015 dit artikel over Caliente. Caliente presenteerde zich op de Nordic Organic Food Fair. Het meest bijzondere aan het drankje is dat het chili bevat en dit zorgt er voor dat er endorfine vrijkomt wanneer je Caliente drinkt.



Hij geeft aan dat crowdfunding een logische keuze was, omdat beleggers hiermee ambassadeurs worden van het merk. "Daarom hebben we ook besloten om de campagne geopend te houden zodat meer mensen de kans krijgen om te investeren in het merk."

Thomas vertelt dat Caliente zich met het opgehaalde bedrag kan concentreren op het werken aan de geplande groei. Op de Zweedse markt betekent dit dat ze Caliente nog toegankelijker willen maken, door middel van introducties bij ketens en door samenwerkingen met bestaande handelspartners uit te breiden. Ook willen ze de 'unique selling points' van Caliente wereldwijd gaan communiceren en promoten.


Thomas Adner op de Nordic Organic Food Fair.

Thomas: "We zijn ook bezig met de ontwikkeling van 1 of 2 nieuwe smaken, die gepland staan voor de zomer 2016. Deze nieuwe producten ontwikkelen we samen met een getalenteerde chefkok."

Voor meer informatie: thomas@drink-caliente.com en www.drink-caliente.com
Publicatiedatum: