Bio is vandaag overal te vinden
Iedereen kan in zijn buurt tegenwoordig bioproducten vinden want supermarkten, discounters en buurtwinkels bieden ze ruimschoots aan. En er zijn uiteraard nog steeds gespecialiseerde bio-winkels en producenten die hun bio-producten rechtstreeks verkopen in eigen streek.Bio is in heel veel productcategorieën beschikbaar
Bio-fruit, -groenten en -zuivel zijn al lang niet meer de enige productcategorieën met een bio-variant. Naast een uitgebreid versassortiment (bijvoorbeeld vlees, aardappelen en granen) zijn er ook steeds meer verwerkte bio-producten beschikbaar. Van bier over chocolade tot ontbijtgranen. Zelfs ketchup is in bio-versie verkrijgbaar.Bio is voor dagelijks gebruik
Welke maaltijd of welk tussendoortje je ook nuttigt, je kan steeds bio-producten vinden die thuishoren bij dit eetmoment. Of het nu een ontbijt, een warme maaltijd of een snack is.Bio is herkenbaar aan het EU-logo
Het groene logo met het witte blaadje is het Europese logo voor bioproducten en is te vinden op elk bio-product. Dit logo staat garant voor de biologische productiewijze en de naleving van de voorschriften wordt streng gecontroleerd.De bio-markt doet het uitstekend
De bestedingen van biologische producten groeiden in 2015 met 18% in België. Het totaal aantal bio-kopers bleef stabiel. 88% van de Belgen kochten wel eens bio in 2015. Groenten, fruit en aardappelen blijven de sterkhouders onder de bio-producten en de bio-categorieën brood, fruit en zuivel wisten vorig jaar beduidend meer kopers aan te trekken. Singles zijn de grootste bio-verbruikers en hun aandeel neemt toe, net als dat van de welgestelde gezinnen met kinderen. Deze resultaten werden opgetekend door GfK Belgium in opdracht van VLAM. Hiervoor werden de aankopen van 5.000 Belgische gezinnen voor thuisverbruik continu opgevolgd. Het volledige artikel over het thuisverbruik van bioproducten vindt u in bijlage.Bio in the picture
Met de slogan 'Bio, je kan er niet meer omheen' promoot VLAM de bio-producten bij het Vlaamse publiek. In de eerste helft van juni loopt de voorjaarscampagne. Op Radio 1, Joe, QMusic, MNM en Stubru zullen radiospots uitgezonden worden waarin de luisteraar zal verrast worden met het bestaan van bio-versies van onder andere koffie, pizza, quinoa, chips en kaaskoekjes. In een reeks weekbladen verschijnen advertenties waarin bio-versies van hamburger met ketchup of ijsroom de aandacht trekken. In het najaar komen bio-pizza en bio-limonade op de proppen. De campagnebeelden zullen ook te zien zijn op posters op het winkelpunt.Om het publiek te tonen en te stimuleren hoe alledaags en makkelijk bio wel is, zal VLAM op de Gentse Feesten ook uitpakken met een bio-event waar proeven en genieten centraal staan. We breien hier een uitgebreide prikkelende communicatie aan online en via sociale media.
De VLAM-campagne kan rekenen op EU-ondersteuning.
Voor meer informatie: www.lekkervanbijons.be/bio