Bloemrijk wandelrouteboekje
In maart 2015 zamelde Weleda dankzij een grootschalige campagne een bedrag in dat Natuurmonumenten toeliet om 103.433 m2 bloemrijke natuur te ontwikkelen en beschermen. Iris Herder, directeur Marketing & Communicatie van Natuurmonumenten: "Mede dankzij deze steun konden we de bloemrijke weides beschermen en verder ontwikkelen in een aantal prachtige natuurgebieden verspreid over heel Nederland. Dit komt ook de biodiversiteit ten goede: door deze gebieden opnieuw gezond te maken, krijgen ook de bedreigde planten- en diersoorten die er leven, zoals de kiekendief, de spreeuw, bijen en vlinders, een nieuwe kans. De meeste van deze gebieden zijn toegankelijk voor het publiek dankzij de prachtige wandelroutes die er voorzien zijn. De vijf mooiste routes hebben we gebundeld in ons 'Bloemrijk Wandelrouteboekje', dat vanaf 21 maart gratis kan worden aangevraagd op onze website en die van Weleda."1 product kopen = 1m2 natuur beschermen
Omdat er nog heel wat meer dient te gebeuren om de bloemrijke natuur te beschermen, wil Weleda de succesvolle campagne van vorig jaar herhalen. Ook dit jaar doneert de producent van natuurcosmetica per verkocht product een bedrag dat Natuurmonumenten in staat stelt om 1 m2 bloemrijke natuur te beschermen en beheren. Deze actie wordt onder andere ondersteund via een TV-commercial en publiciteit in de verkooppunten en loopt van 21 maart tot en met 10 april 2016.Beschermen wat kostbaar is
Maaike Stufkens, marketing manager Weleda: "Ons doel is in de eerste plaats om middelen vrij te maken waarmee we de activiteiten van Natuurmonumenten kunnen ondersteunen. Daarnaast willen we ook helpen om duidelijk te maken hoe ernstig de situatie is. Bloemrijke natuur is iets heel kostbaars dat we echt niet kwijt willen raken. En gelukkig denken heel wat Weleda-fans daar ook zo over."Voor meer informatie: www.weleda.nl of www.natuurmonumenten.nl