Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Weleda en Natuurmonumenten zetten Nederland weer in bloei

Door bebouwing, versnippering van natuurgebieden en intensieve veeteelt zijn de bloemrijke gebieden in Nederland bijna volledig verdwenen. Dit gaat ten koste van de verscheidenheid aan planten en dieren die er leven. Daarom sloegen Natuurmonumenten en Weleda in 2015 de handen in elkaar om de bloemrijke natuur in Nederland te beschermen en verder te ontwikkelen. In 2016 gaan beide organisaties verder op de ingeslagen weg en wil men het succes van de eerste campagne minstens evenaren.

Bloemrijk wandelrouteboekje

In maart 2015 zamelde Weleda dankzij een grootschalige campagne een bedrag in dat Natuurmonumenten toeliet om 103.433 m2 bloemrijke natuur te ontwikkelen en beschermen. Iris Herder, directeur Marketing & Communicatie van Natuurmonumenten: "Mede dankzij deze steun konden we de bloemrijke weides beschermen en verder ontwikkelen in een aantal prachtige natuurgebieden verspreid over heel Nederland. Dit komt ook de biodiversiteit ten goede: door deze gebieden opnieuw gezond te maken, krijgen ook de bedreigde planten- en diersoorten die er leven, zoals de kiekendief, de spreeuw, bijen en vlinders, een nieuwe kans. De meeste van deze gebieden zijn toegankelijk voor het publiek dankzij de prachtige wandelroutes die er voorzien zijn. De vijf mooiste routes hebben we gebundeld in ons 'Bloemrijk Wandelrouteboekje', dat vanaf 21 maart gratis kan worden aangevraagd op onze website en die van Weleda."

1 product kopen = 1m2 natuur beschermen

Omdat er nog heel wat meer dient te gebeuren om de bloemrijke natuur te beschermen, wil Weleda de succesvolle campagne van vorig jaar herhalen. Ook dit jaar doneert de producent van natuurcosmetica per verkocht product een bedrag dat Natuurmonumenten in staat stelt om 1 m2 bloemrijke natuur te beschermen en beheren. Deze actie wordt onder andere ondersteund via een TV-commercial en publiciteit in de verkooppunten en loopt van 21 maart tot en met 10 april 2016.



Beschermen wat kostbaar is

Maaike Stufkens, marketing manager Weleda: "Ons doel is in de eerste plaats om middelen vrij te maken waarmee we de activiteiten van Natuurmonumenten kunnen ondersteunen. Daarnaast willen we ook helpen om duidelijk te maken hoe ernstig de situatie is. Bloemrijke natuur is iets heel kostbaars dat we echt niet kwijt willen raken. En gelukkig denken heel wat Weleda-fans daar ook zo over."

Voor meer informatie: www.weleda.nl of www.natuurmonumenten.nl
Publicatiedatum: