Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Willen dit sterke merk nog mooier en groter maken"

Overname Piramide door Wessanen definitief

Tholen - Piramide behoort nu officieel tot het merkenportfolio van Wessanen. Gisterenmiddag (1 maart) werd de overeenkomst getekend. Maandag 8 februari werd de overname van het biologische theemerk al wereldkundig gemaakt. Wessanen wil het merk nog verder gaan uitbouwen, zo geeft Jeroen Mustert (general manager bij Wessanen Benelux) aan: "We willen Piramide alleen maar mooier en groter maken." Hij noemt Piramide 'een logische keuze' als het gaat om Nederlandse bio-merken. "Niet heel veel bedrijven en merken zijn echt een toevoeging en passen goed bij ons. De goede positie van Piramide in het thee-aanbod in het natuurvoedingskanaal maakt dit merk tot een sterke toevoeging aan ons portfolio."



Jeroen vertelt dat ze binnen Wessanen over de nodige expertise beschikken als het gaat om biologische thee. "De complete infrastructuur is aanwezig om het merk verder uit te bouwen. Piramide is complementair aan wat we al hebben aan merken. We beschikken binnen Wessanen over de nodige expertise in biologische thee. Dit maakt het tot een goede combinatie en hierin ligt dan ook de kracht van deze overname. De laatste tijd is onze buitendienst alle winkels afgegaan om toelichting te geven op de overname."

Jeroen geeft aan dat Wessanen bewust ging voor een merk dat sterk is in het natuurvoedingskanaal. "In het supermarktkanaal hebben we al een stevige positie in thee. Daarom lag voor ons de focus op een theemerk in het natuurvoedingskanaal. Hier zijn we een tijd mee bezig geweest en we zijn blij dat de deal nu rond is en we Piramide in 'onze familie' op kunnen nemen." Wessanen focust met bepaalde merken op het natuurvoedingskanaal, terwijl andere merken juist meer gericht zijn op het supermarktkanaal. Is dit niet lastig? "Volgens mij hebben we het afgelopen jaar wel laten zien dat we het gescheiden willen en kunnen houden. Het gaat er voor ons om dat we in beide kanalen aanwezig zijn. De oorsprong van biologisch ligt immers in het natuurvoedingskanaal, maar het is nu eenmaal een feit dat biologisch ook steeds groter en massaler in het supermarktkanaal aanwezig is. Uiteindelijk willen de mensen gezonder en meer duurzaam gaan eten en dit in elke winkel kunnen kopen."



Gaan er na de overname grote dingen veranderen rond het merk? "Wessanen heeft Piramide gekocht vanwege de kracht van het merk. Waar we nieuwe dingen kunnen toevoegen, zullen we dit zeker doen. Die plannen lagen ook al bij de vorige eigenaar Organic Flavour Company. Het zou juist het minst slim zijn om meteen grote veranderingen door te gaan voeren. We moeten het merk eerst door en door leren kennen. Essentieel is nu om van Piramide zo snel mogelijk een kind van ons te maken. Hier zijn we met alle disciplines binnen Wessanen met veel enthousiasme mee bezig."



Hoe is er gereageerd op de overname? "De reacties vanuit de investeerdersmarkt en de handel zijn positief. De verwachting is dat Piramide bij ons in goede handen is." Jeroen geeft toe dat het waarschijnlijk niet bij deze overname zal blijven. "Wessanen heeft de ambitie om te groeien in de markt voor gezonde & duurzame voeding. Dit doen we met onze al bestaande merken, maar we kijken ook goed rond in Europa naar merken die we aan ons portfolio kunnen toevoegen. Zo hebben we in het verleden ook Clipper en Isolabio (Abafoods) gekocht en nu dus Piramide. We zoeken interessante merken in de categorieën waarbinnen wij actief zijn. Hierbij zullen we altijd de vraag blijven stellen of wij dit merk beter in de markt kunnen zetten dan de bedrijven die dat nu doen?"

Voor meer informatie:

Wessanen Benelux
Hoogoorddreef 5
1101 BA Amsterdam ZO
020 4525568