Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Merk is ondergeschikt aan de categorie"

UniPharma zoekt zijn plek in natuurvoedingskanaal

Tholen - Twee jaar geleden sprak UniPharma haar ambities uit om ook te groeien in de natuurvoedingsbranche, Biojournaal haalde het net op in een gesprek met General Manager Jacco van Liere. "Biologisch groeit bij ons harder dan de rest van het assortiment. Het aanbod biologische producten is toegenomen tot meer dan 3.000 producten. We zien biologisch binnen UniPharma echt als een kwaliteitslabel. We zien ook nog volop groeikansen in de natuurvoedingsbranche."
 

Jacco van Liere.

Verschuiving

In 2015 bestond UniPharma 35 jaar. Dit werd gevierd met een nieuwe uitstraling. Een uitstraling die meer past bij de huidige marktpositionering. Jacco: "Deze vernieuwing was nodig. UniPharma komt van origine uit de drogisterijhoek en is de laatste jaren steeds verder opgeschoven richting de natuurvoeding. Met ons brede bio-assortiment en een wat andere aanpak dan gebruikelijk zien wij zeker kansen om onze plek in de natuurvoedingsbranche verder uit te breiden."
 

Een schap vol bio-producten die verkrijgbaar zijn via UniPharma.

Hoe gaat UniPharma te werk? "We werken volgens de principes van category management. We gaan hiermee voor een optimale samenstelling van de categorie, zodat deze maximale waarde heeft. Goed zijn in wat je hebt, daar gaat het bij category management om. Het moet duidelijk zijn wat en waarom je iets verkoopt. We verdelen de schappen onder in verschillende categorieën, bijvoorbeeld orthomoleculair, glutenvrij en lactosevrij. En dan bekijken we welke merken en producten daar onder passen. Zo bouwen we categorieën op en is het merk zelf dus eigenlijk ondergeschikt aan de categorie."
 

Hier worden de pakketten gevuld voor de klanten die via de webshop een bestelling hebben gedaan.

Exclusiviteit

Jacco benadrukt dat UniPharma gaat voor merken met onderscheidende waarde. Van diverse merken is UniPharma exclusieve distributeur. Dit geldt bijvoorbeeld voor Semper. "Steeds meer producten van dit merk zijn naast glutenvrij ook biologisch. Denk hierbij aan pasta en havermout. We zijn ook distributeur van het Duitse bio-merk Rabenhorst. Binnenkort introduceren we nieuwe smoothies van Rabenhorst. We zijn niet specifiek op zoek naar exclusiviteit met de bio-merken. Het gaat het toch vooral om hoe je het merk neerzet in de winkel."


Rabenhorstsappen.



Voor meer informatie:

Jacco van Liere
UniPharma
Ramsburgerweg 2-12
4332 SG Middelburg
0118 434400
j.a.vanliere@unipharma.nl
www.unipharma.nl