Omzet biologische producten Carrefour +3%
Op de internationale markt steeg de biologische omzet in 2015 met 4,5%. Voor het eerst in zeven jaar boekte Europa een omzetgroei. In Latijns Amerika steeg de omzet met 11,7%, terwijl Brazilië haar verkoop zelfs met 12,6% zag groeien. In Azië daalde de omzet van biologische producten met 9,5%.
Op de hypermarkten was een daling van 0,5% te zien voor biologische producten. De non-food omzet werd beïnvloed door de zachte temperatuur, vooral in december. Supermarkten zagen een stijging van 0,6% en in andere Europese landen groeide de biologische omzet met 0,8%. In Latijns Amerika was dit 15,9%. Voor de Braziliaanse Real en de Argentijnse Peso hadden de koersen ten opzichte van de euro een nadelig effect: -22%.
In Brazilië steeg de verkoop van biologische producten met 13,5%. In Argentinië was dat 23,3%, waarvan 22,3% uit de gewoonlijke jaarlijkse handel. In China waar de consumptie stagneerde daalde de omzet met 7,5% en op biologische producten met 15,7%.
Bron: Organic Market