Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Leev start 'Goed Voor een Ander Challenge'

Leev is deze week de actie 'Goed Voor een Ander' gestart. Hiermee wil deze producent van biologische producten actief bijdragen aan een beter Nederland. Het bedrijf verdeelt met deze actie 75.000 euro over verschillende goede doelen.

Leev wil actief bijdragen aan een betere samenleving. Dit doet ze door betere en gezondere voeding op de markt te brengen, die er aan bijdragen om Nederland gezonder te maken. Uniek is ook dat Leev met liefde de bedrijfsopbrengsten deelt met mensen die het slechter hebben getroffen. Om aan dit laatste invulling te geven, is Leev de 'Goed Voor een Ander Challenge' gestart. Leev gaat de uitdaging aan om in beperkte tijd 25.000 mensen aan te sporen om iets goeds voor een ander te doen. Als 25.000 mensen dit doen, doneert Leev 75.000 euro aan een door de challengers te kiezen goed doel.
 


Goede doelen

Er zijn drie goede doelen genomineerd. Dit zijn de Leevboerderij in Werkendam (een begeleid wonen project), 'Het Dobberend Bos' in Rotterdam, Stichting Timon en het project 'Mijn kind gezond'. Oprichter en eigenaar van Leev benadrukt dat 'goed doen' kan met grote acties maar dat kleine gebaren net zo goed worden gewaardeerd. "Zo kunnen mensen er voor kiezen om bij iemand de afwas te gaan doen, een dag vrijwilliger te worden of koffie te gaan zetten voor een ander. Als ze vervolgens een foto van hun actie posten op Facebook of Instagram verdienen ze daarom ook nog eens een pakket met Leev-producten", zo vertelt Voorwinden.



Campagne

Leev rolt deze campagne grootschalig uit. Zo worden er bijna een half miljoen stickers op Leev-producten geplakt en worden er promotieteams ingezet op grote stations. Daarnaast is de speciale website www.goedvooreenander.nl live gegaan en wordt sociale media ingezet. Doel is om 25.000 mensen mee te laten werken aan deze wedstrijd.

Over Leev

De visie van Leev is dat al het goede wat de mens nodig heeft in de natuur gevonden kan worden. De producten van Leev zijn zo samengesteld dat ze boordevol zitten met natuurlijke weldoeners. Leev deelt met liefde de bedrijfsopbrengsten met de Leev Foundation. Het motto van deze Leev foundation is 'Leev en laat leven.' Daarom geven wij boeren eerlijke prijzen en werken wij met sociale werkplaatsen. De foundation wil Leven bevorderen en steunt natuur, landbouw en kleinschalige zorg, waaronder zorgboerderijen.

Voor meer informatie: www.leev.nu
Publicatiedatum: