Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Metamorfose voor actie- en promotieprogramma van Udea

Het jaar 2016 is door Udea aangegrepen als het moment om het actie- en promotieprogramma onder handen te nemen. Udea biedt al jaren een actie- en promotieprogramma voor specialist en biosuper aan en heeft inmiddels een restyle doorgevoerd. Ook nieuwsgierig geworden naar wat Udea u als ondernemer te bieden heeft?

Wat houdt het actie- en promotieprogramma in?

Het actie-en promotieprogramma is een totaalpakket dat wekelijks wordt verzorgd. Promotie heeft bij een goede uitvoering positief effect op het aantal klanten, de besteding per klant en de tevredenheid dat bepaalt of de klant terugkomt. Dat is belangrijk. Zeker nu de lokale concurrentie van reguliere supermarkten groter wordt en de lichtgroene consument zoekende is.

Bij het bepalen van het actie-assortiment staan consument en winkelier centraal. Bij het bepalen van de acties houden ze rekening met een juiste gevarieerde mix van scherpe aanbiedingen, hardlopers, impuls- en imagoproducten alsmede een juiste balans tussen huismerken en A-merken. Daarnaast stelt Udea als voorwaarde dat de producten in het basisassortiment staan. De versartikelen plannen ze bij Udea zo kort mogelijk in zodat ze met bijvoorbeeld groente en fruit scherpe marktconforme prijzen kunnen maken. Gegarandeerd succesvolle acties op de winkelvloer dus.

Iedere klant van Udea heeft de mogelijkheid om zich hiervoor in te schrijven en tegen een vergoeding een wekelijks pakket te ontvangen.



Waar bestaat het actie- en promotiepakket uit?

Het pakket bestaat uit:
  • 47 x 200 folders per jaar gedrukt en iedere week een digitale variant die u kunt gebruiken voor uw eigen website of e-mail nieuwsbrief.
  • 3 x 2.500 folders voor Pasen, Pinksteren en Kerst (met een mogelijkheid tot verspreiding)
  • 50 x koker met POS materiaal (2xA1, AGF op A3, A4 posters en schap kaarten van alle aanbiedingen.
  • Korting op campagnes als de Paasspaarcampagne en de BioBOX zomer-spaarcampagne.

Wat is er de afgelopen tijd veranderd aan het actie- en promotieprogramma?

Het actie- en promotieprogramma van Udea heeft visueel een flinke verandering ondergaan. Grafisch ontwerpster Pauline, studiomanager Udea, zegt over het vernieuwde design: "In de nieuwe stijl is er meer ruimte voor het weergeven van de jaargetijden of feestdagen, door middel van sfeerfoto's en de illustratie van het landschap onderin. Dit landschap zal met de seizoenen mee veranderen. Daarnaast is er de mogelijkheid gecreëerd voor het uitlichten van producten door middel van groene kaders."

"De houten borden laten de consument het gevoel beleven alsof zij echt op het veld staan. Op deze borden kan bijvoorbeeld het verhaal van de teler worden verteld. Het gebruik van nieuwe buttons creëert meer mogelijkheden voor de prijscommunicatie en zal daarnaast extra aandacht trekken door de afwijkende kleur. Door de ruimere opzet ontstaat de mogelijkheid om extra informatie te vertellen over de mooie producten."



"Ook de HVC producten mogen vanaf nu shinen in de folder en zijn uitgelicht in een bijzonder vlak op de achterzijde. Op deze manier kunnen we goed het onderscheid tonen tussen de food en non-food artikelen. Groot voordeel aan HVC acties is dat de marges van dit soort producten vaak hoger zijn dan bij andere actieproducten. Daarnaast zijn HVC producten per stuk te bestellen en hoef je dus geen grote voorraden in de winkel te zetten."

"De elementen uit de folder zijn uiteraard ook door vertaald naar de schapkaarten en posters. Op de posters van AGF is een weegschaal toegevoegd waar bij je als winkeliers de mogelijkheid hebt om met een zwarte markeerstift het bijpassende nummer van het AGF-product toe te voegen."

Wat voor campagne organiseert Udea?

Elk jaar worden er minimaal twee aantrekkelijke campagnes georganiseerd voor uw consument. Als u promotiepartner wordt, krijgt u korting op inschrijfgeld van diverse campagnes. Denk hierbij aan een Paasspaarcampagne en de jaarlijks terugkerende succesvolle BioBOX spaarcampagne.

Wilt u invloed op het assortiment van de groothandel? Stel u dan verkiesbaar voor de assortimentscommissie. Dat kunt u doen door een mail te sturen aan Stephan Blommendaal, inkoopmanager Udea: sblommendaal@udea.nl.

Voor vragen over het actie- en promotieprogramma kunt u terecht bij uw verkoper. Voor detailvragen kunt u een mail sturen aan: Nancy de Groot, actie-coördinator Udea: ndgroot@udea.nl.

Bellen kan via het algemene nummer 0413 256700.
Publicatiedatum: