"HelloFresh en Allerhandebox slechts een nieuwe spil in de massaproductie van voedsel"
De conclusie luidt als volgt:
"Het probleem met de boxen van HelloFresh en Albert Heijn is dat ze voortkomen uit grote commerciële bedrijven die uit zijn op winst. Dit terwijl het idee van de maaltijdbox is begonnen bij biologische of lokale voedselproducenten die boxen langs huizen in de buurt begonnen te brengen. Het idee daarachter is de grote supermarktketens omzeilen en een lokaal en duurzamer voedselsysteem te creëren. Beterbio en Beebox zijn voorbeelden van volledig biologische maaltijdboxen die opereren als een samenwerking van boeren, bedrijven en burgers die als doel hebben de voedselketen eerlijker en duurzamer te maken. Een vergelijkbaar initiatief is Willem en Drees."
"HelloFresh en de Allerhandebox werken niet vanuit deze gedachte, maar zijn slechts een nieuwe spil in de massaproductie van voedsel. Door hun marketingtechnieken blijft het grote publiek toch hangen in die commerciële voedselnetwerken. Netwerken waarin helaas lang niet alles biologisch (of helemaal niet), lang niet alles vegetarisch, duurzaam of lokaal is."
Klik hier voor het volledige artikel van One World.
Bron: One World