Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: In supers verkrijgbare bio-producten funest voor speciaalzaken

Nu retailers zoals Costco Wholesale, Walmart en Target Corp hun assortiment biologische levensmiddelen flink uitbreiden, zien de winkeliers die pionierden in de sector hun verkopen slinken. Het aantal bio-producten dat momenteel in de winkel verkrijgbaar is, is sinds vorig jaar met naar schatting 35% tot 50% toegenomen. Alles bij elkaar, zal de waarde van de Amerikaanse biologische levensmiddelensector, in 2015, de 41,3 miljard euro overschrijden, wat een jaarlijkse groei van 14% sinds 2013 inhoudt.



Van alle biologische kruideniers, bevindt Fairway zich wellicht in de moeilijkste positie. Sinds vestigingen van Whole Foods de deuren openden, ziet het bedrijf zijn omzet in grote vestigingen, zoals Brooklyn en Upper East Side, aanzienlijk teruglopen. Als gevolg van een schuldenlast van 230 miljoen Euro, zag Fairway zichzelf genoodzaakt zijn plan voor het openen van 300 nieuwe winkels aan te passen. Dit leverde het bedrijf bovendien een boete van 32 miljoen Euro op. Ook was het bedrijf niet in staat te concurreren met prijsvechters.

De biologische sector groeit jaarlijks met zo'n 8% tot 10%, grotere bedrijven streven echter een jaarlijkse groei van 12% na.

Bron: Organic Market
Publicatiedatum: