De consumenten van vandaag de dag gaan gelukkig al een stuk bewuster om met hun keuzen. Maar dat kan een stuk beter. De vraag is: hoe beïnvloeden we al die emotionele en onbewuste gedragskeuzes naar meer duurzaamheid? Hoe geef je je mix van communicatie, processen, design, prijs en wetgeving vorm? En wat is daarbij wel of niet ethisch?
Op de volgende Duurzaamheids Dialoog op maandagavond 1 februari 2016 gaan de deelnemers hierover met elkaar in gesprek. Na een aftrap van communicatiespecialisten Veronique Swinkels en Natascha Kooiman leiden de volgende sprekers het onderwerp in:
- Helene van Zutphen (directeur Nederland Schoon).
- Albert Gast (Think+Do en docent design TU Delft en Beeckenstein Business School).
- Sibolt Mulder (Motivaction).
Daarna worden Concept Factory-workshops gehouden over interventies voor bewuste en vooral onbewuste gedragsbeïnvloeding. De dag eindigt met een netwerkborrel.
De organisatoren verwachten 40 mensen: ng's, bedrijven, beleidsmakers en adviseurs. Dus meld je snel aan en denk en discussieer mee.
Datum: maandag 1 februari 2016
Tijd: 17:30-21:30 uur (Ontvangst met duurzame maaltijd, start programma 18:00 uur).
Locatie: Motivaction, Marnixkade 109, 1015 ZK Amsterdam (routebeschrijving).
Toegang: maximaal 40 deelnemers, toegang is gratis.
Aanmelden: aanmelden kan via de aanmeldknop hieronder of via de website www.duurzaamheidsdialoog.nl.