Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AH, Jumbo en Lidl halen 'plofkip' uit hun vleesschap

De drie grootste supermarktketens - Albert Heijn, Jumbo en Lidl - hebben begin 2016 de plofkip uit hun vleesschap gehaald. De impact hiervan is groot: bijna de helft van de Nederlandse kipconsumptie is in één klap plofkip-vrij. Wakker Dier viert deze doorbraak met een radiocampagne. De drie supermarkten stappen ieder over op een eigen type kip die wat betreft welzijn tussen plofkip en kip met één Beter Leven ster van de Dierenbescherming in zit. Jumbo hanteert de hoogste welzijnsnormen. Wakker Dier: "Dit is een belangrijk moment in de campagne. Het is nog niet het welzijnsniveau dat we willen, maar wel een omslagpunt om bij stil te staan."

De drie supermarktketens stappen over op een kippenras met een gezonder groeitempo dan de plofkip en geven de kip meer ruimte en tijd om te groeien. Deze kip verdient nog geen ster van het Beter Leven Keurmerk, maar het welzijn is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van de plofkip.


Publicatiedatum: