Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage Nederlanders op Nordic Organic Food Fair

Tholen - De Scandinavische bio-beurs 'Nordic Organic Food Fair' kon ook dit jaar weer rekenen op belangstelling vanuit Nederland. Diverse landgenoten brachten een bezoek en verschillende Nederlandse bedrijven stonden als exposant op de beurs die op 1 en 2 november in Malmö werd gehouden, tegelijkertijd met de Natural Products Scandinavia. "Dit is de derde editie van de Nordic Organic Food Fair en de Natural Products Scandinavia bestaat al een jaar langer", vertelt event manager Anne Seeberg. Het exacte bezoekersaantal is nog niet bekend. Wel gaf Anne aan dat voorafgaand aan de beurs 21% meer bezoekers zich geregistreerd hadden dan in 2014.

Biojournaal bracht een bezoek aan de beurs en maakte een fotoreportage met daarin de Nederlandse inbreng op de Nordic Organic Food Fair (en twee bedrijven op de Natural Products Scandinavia). Klik hier om de fotoreportage te bekijken.


Tot de Nederlandse deelnemers behoorden onder meer DO-IT (Amaizin, la BIO IDEA), Organic Flavour Company (Natural Temptation), BioBandits en Horizon.

Anne geeft aan dat de Nordic Organic Food Fair de enige volledig biologische beurs is die op heel Scandinavië gericht is. "We willen onder meer de inkopers van de supermarkten naar de beurs trekken. De supermarkten willen steeds meer bio-producten in het schap en stellen hoge doelstellingen. Zweden lag hierin nog wat achter op Denemarken, maar is nu echt wakker geworden. Ook tonen de consumenten veel meer betrokkenheid met de biologische branche, zij realiseren zich het belang van een goed verhaal achter het product."


Ook op de beurs: de Smaakspecialist, Nautilus Organic, BioTropic en Your Superfoods.

Voor de volgende editie mikt de organisatie op nog meer Nederlandse inbreng. De Nordic Organic Food Fair 2016 en de Natural Products Scandinavia 2016 staan vooralsnog voor 16-17 oktober op de planning. "We hadden hiervoor gekozen omdat dit precies tussen de vakanties in valt, maar we hebben dan wel te maken met concurrentie van een andere grote beurs. We beslissen binnenkort of we de datums laten staan."

Klik hier om de fotoreportage met de Nederlanders te bekijken.

Voor meer informatie: www.nordicorganicfoodfair.com