Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Twee derde Duitsers kent Bioland

Bioland is het best bekende logo voor de biologische landbouw in Duitsland, dat blijkt uit een nieuw onderzoek. Twee derde van onze oosterburen herkent het logo. Na Bioland volgen Demeter en Naturland met een herkenning van 43,5 procent en 36,7 procent. Daarmee voeren deze drie labels duidelijk de top aan, de andere labels eindigen in de enkele cijfers.

Voor de aankoop van biologische producten gaat de Duitse voorkeur uit naar de supermarkt. De discounters volgen op de tweede plek, gevolgd door de speciaalzaken en natuurwinkels. De consument linkt de ketens Rewe en Edeka het meest aan biologische producten. Alle discounters worden veel minder vaak genoemd.

Bron: www.bio-markt.info

Publicatiedatum: