Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lovechock als voorbeeld genoemd

"Holistische verpakkingen bezig met comeback"

Op de website Verpakkingsprofs is een artikel gepubliceerd over holistische verpakkingen. Volgens Caroli Buitenhuis, Biobased Packaging expert, is holisme aan een stevige comeback bezig. Ook in de verpakkingswereld duiken er volgens haar steeds meer voorbeelden van op. "Het hele concept moet kloppen. Duurzaam ondernemen is daarbij uitgangspunt en dat betekent dat dus niet alleen de producten biologisch, fairtrade et cetera moeten zijn, maar ook de verpakkingen.


Als voorbeeld noemt ze Lovechock. De holistische benadering van het product zorgde ervoor dat oprichter Laura de Nooijer ook met net zoveel aandacht naar de verpakkingsmogelijkheden keek. Die most naadloos aansluiten bij de inhoud. Daarom ontwikkelde ze samen met Steven de Cleen, ontwerper bij Prouddesign, een biobased verpakking die het concept volledig compleet maakt. "Een kartonnen omhulsel met spectaculair geprinte binnenzijde en een bioplastic composteerbare wrap om de chocolade. Deze benadering van product én verpakking heeft ervoor gezorgd dat Lovechock binnen 5 jaar al in 20 landen in Europa verkrijgbaar is. Lovechock levert het fantastische bewijs dat een holistische aanpak werkt", aldus Caroli.

Bron: Verpakkingsprofs
Publicatiedatum: