Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verliest biologisch het elitaire, trendy cachet?

De biologische markt groeit. Het was een kwestie van tijd tot bedrijven deze groeimarkt zouden volgen. Wie een biologische gewasbeschermingsmiddel verkiest boven een synthetische op een product of een oudere GM-techniek verkiest boven een moderne is bereid in de buidel te tasten.

Volgens de Amerikaanse organisatie Organic Trade Association heeft de biologische landbouw een aandeel van vijf procent in de voedselmarkt. Volgens de organisatie is het grootste deel geproduceerd door kleine boeren, zonder gewasbeschermingsmiddelen. Dat beeld wordt breed uitgemeten. De keerzijde, een stijging in aantal salmonellagevallen, wordt minder enthousiast vermeld.

De belangrijkste drijfveer achter de groei blijkt de kleine, reguliere supermarktketen Kroger en niet de enigszins elitaire keten Whole Foods. Om de sector te laten groeien, moeten ook minder welgestelde Amerikanen meer biologisch consumeren. Dat betekent dat de prijzen moeten dalen

Kroger schuift op richting Whole Foods en Whole Foods schuift op naar Kroger.

bron: geneticliteracyproject.org
Publicatiedatum: