Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
nieuwe kansen voor bedrijfsleven

Groei in Britse bio-omzet verdubbelt

Nieuwe cijfers van de Soil Association onthullen een gestage groei in de omzet van biologisch voedsel sinds augustus 2014, terwijl de omzet van niet-biologisch blijft dalen (Nielsen, 52 weken tot 15 August 2015). Het aantal nieuwe producten van Soil Association laat zien dat er vertrouwen is in verdere groei in de sector.



De cijfers van Nielsen bij de jaarlijkse briefing van Soil Association laten een gestage groei zien van 3% in de biologische markt in de afgelopen 52 weken tot 15 augustus 2015, terwijl de niet-biologische omzet verder daalt met 1,2% in dezelfde periode. Gedurende dezelfde periode in 2014 was de groei nog 1,2%. Het vertrouwen is terug in de biologische markt . De waarde van biologisch voedsel via supermarkt verkoop bedraagt nu meer dan 1,3 miljoen pond (1,7 miljoen euro).

Mike Watkins zegt: “Voor mij is het duidelijk dat de handelsmerken moeten kijken naar de verkoop via nieuwe kanalen en zich bezig moeten gaan houden met het ontwikkelen van dingen als alcoholische drankjes, snoep en snacks, die klanten kunnen trekken. De producten moeten betaalbaar en toegankelijk zijn." Tijdens de briefing presenteerden Beth Hart van Sainsbury’s en Ian Nundy van Seeds of Change hun ideeën en plannen voor de toekomst van de biologische sector. De aanwezigen werden geïnformeerd over het enorme succes van biologisch voedsel in Europa en de recent veranderde gewoonten van consumenten, die vaker boodschappen doen in kleine winkels en online.

Beth Hart gaf als commentaar: “Het winkelmandje van de biologische klant wordt groter dan die van de niet-biologische. Onze waarden zijn zeer belangrijk voor ons als retailers, inclusief onze productbronnen en de impact op het milieu. De aarde is de bron van al ons voedsel.”

Nieuw onderzoek door Mintel wijst uit dat ethische overwegingen het belangrijkst zijn bij het kopen van voedsel en drank (74% van de mensen kiest voedsel dat diervriendelijk geproduceerd is) en het biologisch keurmerk geeft consumenten de zekerheid dat de hoogste eisen worden nageleefd.

Clair McDermott, directeur commerciële ontwikkeling bij Soil Association Certification zegt: “De Britse biologische markt ziet er bijzonder positief uit. Sinds het begin van het jaar zijn er meer dan 1000 nieuwe product toepassingen geweest en in het afgelopen halfjaar een groei van 14% van aanvragen voor biologische keurmerken. Dit is echt fantastisch en laat zien dat er vertrouwen is in ons en in de toekomst van biologisch voedsel."

Tijdens de bijeenkomst van The Soil Association werden ook innovatie en marktkansen buiten de retailketen besproken. The Nielsen liet een toename van “buiten de deur eten” zien in het afgelopen jaar en biologische producten zijn steeds vaker beschikbaar in de voedselindustrie.

bron: www.farminguk.com
Publicatiedatum: