Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onderzoek onder Amerikaanse consumenten:

'Biologisch marketingtruc en excuus voor hogere prijzen'

Hoewel de Amerikaanse bio-markt snel groeit, heerst er onder de consument enige scepsis over de geldigheid van de claims. Onderzoekers van Mintel concluderen dat 51% van de consumenten het label 'biologisch' ziet als een excuus van de producent om de prijs te verhogen.



Tussen de 35-39% van de consumenten heeft er vertrouwen in dat de biologisch gelabelde producten ook daadwerkelijk biologisch zijn. Zo'n 40% beseft dat de biologische markt streng gereguleerd is, terwijl 38% van de consumenten biologische producten als een marketingtruc ziet.

Het onderzoek ging ook over het aankoopgedrag. Ondanks het duurdere prijskaartje gaf 33% van de ondervraagden aan biologische producten te hebben gekocht in het voorgaande halfjaar. Onder Millenials (18-34 jaar) was dat 60%. Van de consumenten die regelmatig biologisch kopen gelooft 72% dat biologische producten een gezondere keuze is, 69% kiest voor biologisch uit ethische motieven. De lagere aanwezigheid van ongewenste ingrediƫnten is voor 43% van de ondervraagden reden tot aankoop, 30% koopt biologisch omdat de producten minder bewerkt zijn.

Klik hier om het volledige onderzoek van Mintel te downloaden.
Publicatiedatum: