Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Soil Association mikt op omzetstijging van 6% tijdens Organic September

De Soil Association mikt tijdens de Organic September-campagne op een stijging van 6 procent in de autonome bio-voedselomzet. Bij de Britse campagne zal de gehele sector betrokken worden en worden de positieve aspecten van de bio-productie voor de producenten, verwerkers en retailers belicht.

Het initiatief zal ondersteund worden met de digitale marketingcampagne '#Organic30'. Hiermee zullen 30 kleine veranderingen die mensen gedurende september kunnen maken, gecommuniceerd, als het gaat om het kiezen voor meer biologische producten.

Via de Soil Association-website kunnen consumenten ook hun verhalen over biologisch voedsel delen en zien in ruil daarvoor hoe de boeren een verschil maken op de boerderij. De website zal ook een platform creƫren voor uitwisseling. Er staat meer informatie op over waar bio-voedsel te koop is. Ook laat de website zien hoe de biologische landbouw wilde dieren en het milieu ondersteunt en dat het de beste normen heeft voor dierenwelzijn, wat helpt bij het verder uitbouwen van de markt.



De Soil Association stelt marketingmateriaal beschikbaar voor retailers, als middel om de biologische productverkopen te stimuleren. En de campagne zal wekelijks focussen op een bepaalde categorie, zodat alle sectoren van voedsel en landbouw onder de aandacht komen. De ene week zal dit zuivel zijn, de andere week bijvoorbeled groenten.

Clare McDermott, 'business development director' bij Soil Association Certification, zegt dat 'Organic September' een enorm verschil in de autonome omzet zal gaan maken. "Vorig jaar zagen we een groei van 4 procent in de autonome omzet en dit jaar verwachten we een nog grotere toename. We ondersteunen de boeren met allerlei materialen en geven hen middelen om de verkoop van bio-producten aan hun klanten te bevorderen. We zijn er van overtuigd dat de Organic September-campagne zal helpen bouwen aan de biologische markt en de producenten kunnen hiervan de voordelen plukken."

Voor meer informatie: www.soilassociation.org
Publicatiedatum: