Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Coca-Cola wil minderheidsbelang in bio-producent Suja

Coca-Cola wil een minderheidsbelang nemen in het Amerikaanse bedrijf Suja Life. Suja Life produceert biologische vruchtensappen en smoothies. Coca-Cola merkt dat de markt voor koolzuurhoudende dranken amper gegroeid is in de laatste jaren, nu de consument steeds vaker gaat voor gezondere dranken. Met de investering van Coca-Cola zou Suja in totaal op ongeveer 300 miljoen dollar worden gewaardeerd.

Suja werd in 2012 opgericht en diverse Hollywoodsterren, waaronder Leonardo DiCaprio, hebben in het bedrijf geïnvesteerd. Met de investering wil Coca-Cola een betere positie verwerven op de markt van koudgeperst sap en hiermee beter kunnen concurreren tegen het merk Naked Juice van PepsiCo Inc.


Het hoofdkantoor van Coca-Cola in Atlanta (Georgia).

Met de deal zal Coca-Cola ook de mogelijkheid krijgen om binnen drie jaar het resterende belang van Suja ook over te nemen. Suja maakt sappen en smoothies door fruit koud te persen. Dit zou schadelijke bacteriën doden en voedingsstoffen en smaak beter behouden. De drankjes zijn te koop via de eigen website SujaJuice.com, via Amazon en liggen bij reformwinkel en winkels van nationale supermarktketens.

De bronnen willen anoniem blijven, omdat de investering nog niet openbaar gemaakt is. Vertegenwoordigers van Coca-Cola en Suja wilden niet reageren, zo meldt nieuwsdienst Reuters.
Publicatiedatum: