Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Veel fouten op de kassabon

Meer dan de helft van de consumenten controleert altijd en bij elke winkel de bon, blijkt uit een enquête van de Geldgids onder 2000 consumenten. Een kwart van de ondervraagden ontdekt minimaal 1 keer per maand een fout, 4% zelfs elke wéék. Consumenten zijn het meest beducht op fouten bij supermarkten, gevolgd door horecabedrijven en garages.

De fouten die consumenten het meest tegenkomen zijn:
  • Aanbieding niet verrekend (75,8%)
  • Korting niet verrekend (64,8%)
  • Prijs hoger dan in de winkel aangegeven (54,8%)
  • Product is dubbel gescand/aangeslagen (28,2%)
  • Verkeerd product op de bon (14,6%)

Geld terug?

90% van de consumenten die fouten ontdekken op de bon, geeft dit aan bij het bedrijf. Een klein deel laat het van het bedrag of de drukte afhangen of ze geld terugvragen. Slechts een enkeling onderneemt nooit actie. Opvallend in de enquête van de Consumentenbond is dat ook bij een fout in het voordeel van de klant, zoals een product dat niet op de bon staat of tegen een lagere prijs dan aangegeven in de winkel, meer dan de helft van de consumenten dat meteen aan de winkelier meldt.

Publicatiedatum: