Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Beebox wil tweede worden in maaltijdboxen

Tholen - In juni meldde de 2000ste klant zich aan bij Beebox, een maaltijd box met gegarandeerd 90% biologisch product. Daarnaast is de inhoud 100% Nederlands, en 0% import. Een sinaasappel, kiwi of andere exoot is in de box niet te vinden. Jack Stroeken, medeoprichter van de Beebox, vertelde tijdens de Bio Retail Academy op 23 juni over de strategie achter de maaltijdbox.

Maaltijdboxen, productboxen, groenteboxen, versboxen, het aantal boxen waardoor een bezoek aan de supermarkt minder vaak nodig is, schieten als paddenstoelen uit de grond. Hoewel de namen op het oog een box met vergelijkbare inhoud tonen, zijn er nuance verschillen tussen de boxen. Een maaltijdbox bevat alle ingrediënten voor een maaltijd, meestal vergezeld van een recept. Productboxen bevatten verschillende producten, maar geen samengestelde maaltijden. Versboxen bevatten alleen verse producten. De naam Groentebox laat wat inhoud betreft weinig aan de verbeelding over.



Al deze boxen hebben een door de afzender bepaalde samenstelling en een prijs per box. Dat is dus duidelijk anders dan bij thuis het elektronisch boodschappen doen en deze daarna laten bezorgen of afhalen bij een pick-up point.

Beebox levert maaltijdboxen, hoewel er ook een basisbox aangeboden wordt met een aantal basisproducten. "Het is ons doel om tweede te worden in de markt voor versboxen, daaronder schaar ik ook maaltijdboxen", legt Jack zijn ambitie op tafel.

Het bedrijf werkt met lokale franchisers, op dit moment zijn er 25 'Beeboxers'. Elk van deze franchisers is verantwoordelijk voor een regio met zo'n 200.000 tot 250.000 inwoners. Op dit moment zijn de meeste abonnees in de Randstad te vinden. "We hebben een connectie met de boeren en geven hen een eerlijke prijs", legt Jack uit. Sinds de zomer van vorig jaar heeft Beebox naast het EKO-keurmerk voor winkels ook een B-Corp certificaat in de wacht gesleept. Dit is een internationaal keurmerk voor bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen.

"In de boxen gebruiken we uitsluitend Nederlandse producten, maar de recepten zijn wel internationaal." Tot slot heeft het bedrijf een samenwerking met een grote bakkerij voor brood, gebakken van uitsluitend Nederlands graan, een unicum aangezien de meeste granen voor brood geïmporteerd worden. Ook is er een aparte saplijn voor de Beebox ontwikkeld.

Voor meer informatie: jack.stroeken@beebox.nl, www.beebox.nl