Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Whole Foods sleutelt aan nieuwe budgetformule

Whole Foods Market bindt de strijd aan met Kroger en Walmart om de jonge shopper, die zowel milieu- als budgetbewust boodschappen wil doen. Omdat de bestaande formule die ruimte niet biedt, gaat de biologische keten een nieuw format ontwikkelen.

Clever Egg, Small Batch, Swiftgoods, Greenlife, 365, Dailyshop: allemaal potentiële namen voor de nieuwe formule die Whole Foods wil gaan opzetten en handelsmerken die het concern heeft ingediend, schrijft Bloomberg. 365 Everyday Value is de naam van een huismerk van Whole Foods. Waarde zal zeker centraal staan in het nieuwe winkelformat. Grootwinkelbedrijven als Walmart, Kroger en Tesco leggen steeds meer biologische producten in het schap en snoepen omzet weg bij Whole Foods, dat het qua prijs moet afleggen tegen de ketens. Whole Foods kan beter op de kosten blijven letten en geleidelijk prijzen blijven verlagen, zeiden Ceo's Walter Robb en John Mackey onlangs tegen Supermarketnews, maar dat is volgens hen niet genoeg. Aan de hoge kwaliteit en service waar het merk volgens het duo voor staat kan en moet niet te veel getornd worden.


Eén van de huidige winkels in de VS.

Millennial

Het nieuwe winkelformat moet gestroomlijnd zijn, technologisch georiënteerd, minder kapitaal- en arbeidsintensief en lagere prijzen gaan bieden. Het productaanbod zal meer gestandaardiseerd zijn dan bij Whole Foods het geval is. Dat geheel is namelijk bijzonder aantrekkelijk voor de 'millennial'-klant, zeiden Robb en Mackey. Een tweede retailmerk moet de 'exploderende' biologische markt beter bedienen, is de gedachte. De keten die volgend jaar gelanceerd moet worden, zal wel gebruik maken van de bestaande leverstructuur die Whole Foods in Amerika heeft. Rond september doet Whole Foods meer over de nieuwe formule uit de doeken.
Publicatiedatum: