Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Zelf buitendienst opzetten is niet meer nodig"

Eerste duurzame fieldmarketing bedrijf in Nederland van start gegaan

GreenSprout Fieldmarketing & Brandcare opent haar communicatiedeuren en biedt als eerste in Nederland een betaalbare, flexibele buitendienst-service. Fieldmarketing is een bekend begrip binnen de conventionele markten, maar tot op heden nog niet in de duurzame en biologische markt. Eigenlijk best vreemd, want rechtstreekse communicatie tussen leverancier en winkelier is nou juist zo belangrijk om product en verkooppunt beter op elkaar af te stemmen.

Initiatiefnemer van GreenSprout is Feijo Blesgraaf. Hij was jarenlang boegbeeld van Yogi Tea in Nederland en Belgiƫ en weet daardoor als geen ander hoe belangrijk het is voor producenten om actief de verkooppunten op te zoeken. "Rechtstreeks met winkels communiceren levert niet alleen een effectieve manier op van het bouwen of verbeteren van distributie. Het levert ook een schat aan informatie op, rechtstreeks van de markt. Dit laatste helpt hen om producten, verpakkingen, acties en marketingactiviteiten beter af te stemmen op wat er zich in de praktijk werkelijk afspeelt. De winkelier kent immers zijn klanten en de behoefte uit de markt beter dan wie dan ook", aldus Feijo.


Feijo (met donkerblauw overhemd) op de Novelties Stand tijdens de BIOFACH in Neurenberg.

Hij geeft aan dat GreenSprout er ook naar streeft voor de winkelier een toegevoegde waarde te leveren. "Met goede, gedegen en up-to-date informatievoorziening van bestaande leveranciers. Zij werken constant aan het optimaliseren van product en assortiment en de vertaalslag hiervan naar de winkels is waar GreenSprout een rol in zal gaan spelen."

Daarnaast zal GreenSprout voortdurend op zoek zijn naar nieuwe, talentvolle en duurzame initiatieven. Deze bieden winkeliers de mogelijkheid om zich te kunnen onderscheiden in deze steeds verdergaande concurrerende markt.

De verduurzamende markt blijft zich ontwikkelen. Dat betekent ook dat er constant nieuwe ondernemers opstaan die producten en merken ontwikkelen die net weer een stap verdergaan in kwaliteit en vooral in de verduurzaming van consumptiegoederen. Composteerbare of plasticvrije verpakkingen, grondstoffenvervoer per zeilende vrachtschepen en absoluut 100% biologische producten zijn voorbeelden waarmee in de toekomst het onderscheid gemaakt gaat worden tussen supermarkt en natuurvoeding speciaalzaken. GreenSprout wil graag samen met deze groene talenten werken aan de verkrijgbaarheid van hun producten en communicatie van hun boodschap.

"Voor producenten kan het dus interessant zijn om fieldmarketing te overwegen in hun sales- en marketingactiviteiten. Zelf een buitendienst opzetten en bekostigen is niet meer nodig. Bovendien kan er verder op kosten worden bespaard omdat GreenSprout op projectbasis werkt en door middel van 'brandpoolen' de winkels bezoekt. Met brandpoolen worden er verschillende merken tijdens een bezoekronde met elkaar gecombineerd. Dit levert een aanzienlijke lage en betaalde prijs per bezoek op", besluit Feijo.

Voor meer informatie: www.greensprout.eu
Publicatiedatum: