Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De strijd om de bio-consument

Nu ook grote supermarktketens als Albert Heijn meer inzetten op biologische producten en duurzame supermarkten als EkoPlaza en Marqt groeien als kool, barst er een strijd los om de bioconsument. In een artikel in het tijdschrift P+ reageren Erik Does (EkoPlaza) en Quirijn Bolle (Marqt) op de ontwikkelingen. Daarbij wordt onder andere het nieuwe biolabel van Albert Heijn tegen het licht gehouden, maar komen EkoPlaza en Marqt ook tegenover elkaar te staan.

Het tijdschrift voor MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) in Nederland wist onder andere de hand te leggen op een interne memo van Udea, het moederbedrijf achter EkoPlaza, waarin uitgehaald wordt naar Marqt.

Quirijn Bolle (Marqt) reageert: "We hebben nooit beweerd een biologische supermarkt te zijn. We kijken naar de producten, niet naar het stempel dat erop zit. Een biologische tomatensoep kan 4 procent tomaten bevatten en voor de rest troep. Biologische troep, dat wel, maar zo’n product komt er bij ons niet in. Dan liever een niet-biologische variant die een stuk eerlijker is en uit de regio komt."

Klik hier om het volledige artikel te lezen.
Publicatiedatum: