Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Noorwegen: NorgesGruppen meldt 27,4% groei in bio-verkoop

In 2013 heeft de Noorse handelsvereniging NorgesGruppen, die met verschillende winkelformules actief is (zoals Spar, Meny, Ultra, KIWI), een groei van 34% geregistreerd in de verkoop van biologische producten. Ook in 2014 zijn de biologische productverkopen aanzienlijk gestegen, met een verdere groei van 27,4% ten opzichte van 2013. De toenemende interesse onder consumenten en een grotere verscheidenheid aan biologische producten lijken de belangrijkste redenen te zijn voor deze positieve trend.

"We merken dat de belangstelling voor biologische producten toeneemt, ook buiten de doorgewinterde bio-consumenten om", zegt Line Wesley-Holland, 'Head of Ethical Trade'.



NorgesGruppen heeft goede groeicijfers gezien in alle winkelketens. De grootste omzet in biologische producten werd opgetekend bij winkelketen KIWI. "In 2007 hadden we ongeveer 400 biologische producten en nu zijn dit er ongeveer 950. Dit is een goede ontwikkeling waar we erg tevreden over zijn", aldus Wesley-Holand.

Groenten, babyvoeding en zuivelproducten zijn de belangrijkste productgroepen in biologisch. De omzet in biologische groenten is zelfs met 23,7 procent toegenomen.

Voor meer informatie: www.norgesgruppen.no
Publicatiedatum: