Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Britse bio-bedrijven verwachten dubbele groeicijfers voor 2015

Gisteren (24 februari) maakt de Britse Soil Association al bekend dat de verkoop van bio-producten in 2014 met 4% gestegen is. De omzet bereikte in totaal £1,86 miljard en is hiermee weer terug op het niveau van 2009. De biologische bedrijven zijn optimistisch over de toekomst: 63% van hen verwacht een verdere groei in 2015 en zes van de tien (62%) voorspelt zelfs een groei met dubbele cijfers.

Soil Association-directeur Helen Browning: "Drie jaar geleden gaven critici de biologische markt in het Verenigd Koninkrijk geen kans meer. Nu, na een derde jaar van gestage groei, en een daling op de totale markt voor levensmiddelen, is het duidelijk dat de meldingen over het overlijden van de biologische voedselsector te vroeg kwamen. En dan druk ik het nog zachtjes uit. Deze nieuwe impuls kan deels gerelateerd worden aan verbetering van de economische situatie, maar is ook een bewijs van het feit dat retailers en fabrikanten die durfden te investeren in biologische productlijnen, hierbij gedijen. Zelfs bij de discounter komt steeds meer ruimte voor biologische producten.



Innovatie helpt de groei van de sector te stimuleren. De bio-sector investeert sterk in marketing en de ontwikkeling van nieuwe producten. In 2014 kwamen meer biologische versies van gevestigde merken, biologische receptdozen en groothandelaren verkopen meer en meer rechtstreeks via reguliere online winkels. De biologische sector omarmt innovatie in een veranderend retaillandschap, door merken toe te voegen en nieuwe innovatieve producten. Hierdoor blijven de klanten geïnteresseerd in de sector.

Voor meer informatie: www.soilassociation.org
Publicatiedatum: