Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl gaat afstappen van merknaam 'Biotrend'

De Duitse discounter Lidl wil in de toekomst minder biologische producten onder het eigen merk Biotrend in de winkel gaan leggen. Biologische levensmiddelen van Lidl zullen in de toekomst onder hetzelfde label gepresenteerd worden als de conventionele tegenhanger. Dit meldt het Duitse vakblad Lebensmittelzeitung (LZ). Momenteel verkoop Lidl al zuivelproducten van Milbona Bio en biologische thee van Lord Nelson.



Lidl past haar strategie aan vanwege het feit dat veel eigen merken van Lidl bekender zijn dan Biotrend. De discounter legt de bio-producten bewust naast de andere conventionele producten in het schap. Dit is een belangrijke reden om van het private label Biotrend af te stappen. LZ schrijft verder dat de discounter geen commentaar wil geven op het assortimentsbeleid. Er is alleen gemeld dat bio een belangrijk onderdeel van het assortiment is en dat dit in de toekomst verder zal blijven groeien.
Publicatiedatum: