Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ik Boer Goed maakt mensen bewust via filmpjes

Sinds twee jaar timmeren René Eijsink (filmmaker), Laurien Stam (vormgever) en Anke Bosch (communicatieadviseur) aan de weg met Ik Boer Goed. Dit is een website waarop filmpjes zijn te vinden van boeren en producenten die met liefde en passie bezig zijn met hun product en productieproces daaromheen. Sinds 5 januari jongstleden zijn zij officieel een stichting en weer een stapje verder.

Eén van de doelen van de stichting is het bewustwordingsproces bij consumenten te stimuleren. Uit onderzoek is gebleken dat de impact van film vele malen groter is, dan een geschreven tekst. Met film wordt het oeroude gezegde 'eerst zien en dan geloven' veel sneller werkelijkheid. Via bewustwording proberen we producenten en consumenten van puur voedsel dichter bij elkaar te brengen, zodat meer mensen bewuster gaan eten en de vraag naar puur voedsel gaat toenemen.


Foto: Atie van Olst (Boerderijzuivel) tijdens opnamen in Lunteren bij De Groote Voort.

Ik Boer Goed is een win-win-situatie. De stichting hoopt dat door dit initiatief meer mensen zich bewust worden van wat zij eten en Goede Boeren meer aandacht krijgen, en uiteindelijk beter kunnen produceren. "We denken met Ik Boer Goed niet de wereld te kunnen veranderen, maar we hopen hiermee wel ons steentje bij te dragen aan een betere wereld. En dat is onze gemeenschappelijke drive", aldus kersverse voorzitter van de stichting en tevens vader van het gedachtegoed, René Eijsink.

Alles wat het bewustwordingsproces bij mensen kan stimuleren wordt gebruikt. Zo is er op de website een agenda met leuke activiteiten te vinden, worden er vergeten groenten en leuke weetjes uitgelicht en worden er interessante artikelen geplaatst. Daarnaast brengen ze regelmatig een bezoek aan een (bio)markt en is er een heuse bio-soap over een biologische bio-boer in hart en nieren Gait Jan de Groenteman.

Maar ook aan de kleintjes is gedacht. Er zijn kinderen die niet weten waar hun melk precies vandaan komt. In dat kader maken de drie creatievelingen ook in opdracht video's. Zo maakten zij onlangs nog een aantal educatieve video's voor Boerderijzuivel, waarin heel duidelijk uitgelegd wordt aan kinderen hoe kaas en zuivelproducten worden gemaakt.

René: "Dit is pas het begin! Er zijn nog zo veel mooie video's te maken en mensen te interviewen met mooie ambities en vooral heel veel passie voor hun pure producten hebben! Daar worden we vrolijk van!"

Voor meer informatie: www.ikboergoed.nl
Publicatiedatum: