Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: App helpt horeca bij inkopen biologische en lokale producten

De smartphone app Improvonia maakt biologisch inkopen makkelijk. De Amerikaanse startup heeft daarmee een gat in de markt ontdekt binnen de horeca.

Inkoopmanagement app Improvonia helpt restaurants bij het inkopen van biologische en lokaal geproduceerde producten. De app stelt restaurants in staat het gehele aanbod van verschillende leveranciers te doorzoeken en te sorteren. De artikelen zijn vervolgens vanuit de app direct te bestellen. Ook als ze bij verschillende leveranciers vandaan komen.



In de eerste twee maanden na de lancering in juli 2014 ontving de startup al 150 aanmeldingen van restaurants. Ook leveranciers zijn enthousiast. Zij droegen in drie maanden meer dan 900 accounts over aan Improvonia.

Groeiende vraag

Restaurants ervaren een groeiende vraag naar biologische maaltijden. Met de app is het inkopen van biologische en lokale producten te versimpelen. "Zo krijgen consumenten wat ze willen en lopen de zaken goed", aldus Jagmohal Bansal, operationeel directeur van Improvonia in een persbericht.

Het gebruik van de app is voor restaurants gratis. Leveranciers betalen een management fee van 0.9 procent per bestelling voor bestaande zakenrelaties. Voor relaties die ontstaan via Improvonia wordt 2.9 procent in rekening gebracht.

De Organic Trade Association is één van de partners van Improvonia.

Bron: Duurzaam Bedrijfleven
Publicatiedatum: