"De consumptie van biologische bananen neemt in heel Europa toe en we zien grote belangstelling bij de consument om meer te weten te komen over de biologische landbouw," aldus Xavier Roussel, Communication and Marketing Director bij Dole Europe. "Onze website neemt de consument achter de schermen om de mensen achter het fruit te ontdekken, alsmede de uitdagingen waarmee boeren geconfronteerd worden bij het produceren van fruit van de hoogste kwaliteit."
De site heeft een groot aanbod van video's over verschillende milieu- en sociale aspecten van de productie van biologische bananen. De kwaliteit en inhoud van deze video's zijn onlangs door de Cannes Corporate Media & TV Awards bekroond met een Gold Dolphin Award voor de film 'Pure Nature', die het werk van Felix Ortega, een kleine biologische bananenboer in de Ecuadoriaanse hooglanden, in beeld brengt.
Dole is de wereldleider in de productie en distributie van biologische bananen. Dole lanceerde de biologische productie van bananen in 1996 in Honduras en bezit momenteel biologische boerderijen in Ecuador en Peru. Bovendien verkrijgt Dole biologische bananen van verschillende telers in Ecuador, Peru, Colombia, Mexico en de Dominicaanse Republiek.
Dole Earth Organics zal in week 48 van start gaan vanuit al haar Latijns-Amerikaanse locaties met herontworpen dozen, stickers en consumentenzakken. De lancering zal met promoties in de winkels ondersteund worden. De Dole Earth-website is beschikbaar in 7 talen.
Over Dole Europe
Dole Europe is de Europese tak van Dole Foods, een van de grootste aanbieders van vers fruit en verse groente ter wereld. Dole Europe importeert veel verschillende soorten vers fruit en verse groente van zowel de boerderijen van Dole Food Company zelf als onafhankelijke telers uit de hele wereld. Dole Europe biedt detailhandelaars ook innovatieve oplossingen voor producten en diensten. Het netwerk van Dole strekt zich uit van Scandinavië tot Zuid-Afrika, van Italie tot Rusland en het Midden-Oosten.Voor meer informatie: www.dole.eu