Hoezo crisis?
Op doorgaan.nl is ruimte voor de meest uiteenlopende ideeën: van marktplaats voor ouderenzorg (BeterThuis) tot een fabriek die bouwstenen maakt van puin (Mobiele Fabriek) en een bio-dynamische zuivelfabriek (Zuivelfabriek). De succesvolle initiatieven dragen bij aan de maatschappij en dat verklaart het succes van doorgaan.nl. Bob Stehmann, Marketing Directeur van De Amersfoortse: "We zijn trots dit podium te mogen faciliteren. De crowd realiseert wat hij wilt, De ondernemer krijgt de kans om het idee te presenteren en tot werkelijkheid te maken. Het feit dat Bag&Buy zo snel zelfs meer dan het benodigde bedrag gecrowdfund krijgt, is ook een bewijs dat mensen behoefte lijken te hebben aan verpakkingsvrije winkel."Opinie booster
Doorgaan.nl helpt niet alleen ondernemers, maar zwengelt ook maatschappelijke vraagstukken en discussies aan. Het idee achter Bag&Buy is bijvoorbeeld door bijna 300.000 mensen gedeeld op social media en heeft landelijk stof doen opwaaien over zowel onnodige verpakkings- als voedselverspilling. Bag&Buy biedt droge producten zoals noten, gedroogd fruit, muesli, zaden, pitten, bonen, specerijen, rijst en pasta, maar ook vers uit de streek, olie, azijn en wijn aan vanuit bakken, dispensers, kruiken en vaten. Wim gaf eerder al in Biojournaaal aan dat zoveel mogelijk producten in de winkel biologisch zullen zijn.Mensen bepalen zelf hoeveel ze van welke producten aanschaffen. Het crowdfundingsplatform is een initiatief van ondernemersverzekeraar De Amersfoortse om ondernemers net dat steuntje extra in de rug te geven.