Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vertrouwen als USP van biologisch in de wereld van jokkebrokken en liegbeesten

Wat is echt en wat is niet echt? Wat is waar en wat is niet waar? Wie geloof ik wel en wie niet meer? Wanneer kan een leugentje om best wil nog net wel en wanneer net niet meer? Wat doen de voedselschandalen met het consumentenvertrouwen in eten? Is dit in biologisch anders dan in gangbaar? Is klein het nieuwe groot? Vertrouwen in biologische voeding komt mede tot stand door goede balans tussen regelgeving, controle en sanctionering. En de wijze waarop we hierover communiceren. Over dit thema zal gesproken worden tijdens de Bio Retail Academy van 11 november aanstaande.

In de afgelopen jaren is de Bio Retail Academy uitgegroeid tot een erkend kennisplatform voor de biologische en duurzame foodsector. In een informele sfeer, waarin tevens volop gelegenheid is om te netwerken, wordt kennis uitgewisseld tijdens presentaties, boeiende workshops en levendige debatten. Kortom: een programma dat u niet kan en mag missen. De Bio Retail Academy is een initiatief van Bio+ en ISMC.
 
Tijdens de dag volgen presentaties over voedselvertrouwen en voedselcommunicatie van onder andere Skal en Foodlog. Wat is en doet Skal? Hoe komt de biologische regelgeving tot stand? Hoe gaan consumenten om met de verschillende voedselschandalen? Hoe kunnen we het hoge consumentenvertrouwen in biologisch borgen en verder uitspelen? Maar ook een presentatie en workshop over storytelling. Wat is een echt verhaal en hoe kun je storytelling leren en toepassen?

Er zijn nog een paar plekken beschikbaar. De Bio Retail Academy wordt gehouden op dinsdag 11 november van 09:00 tot 18:00 uur in De Roode Schuur te Nijkerk.

Aanmelden voor de Bio Retail Academy kan op deze pagina of bel met ISMC op 033 4220033 (Natasja Stam).

Klik hier voor meer informatie.
Publicatiedatum: