Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Landelijke actie Doe Maar Lekker Duurzaam van start

Steeds meer consumenten vinden het belangrijk om duurzamer te eten. Ook is de consumptie van duurzame producten flink toegenomen. Toch let tweederde bij het boodschappen doen vaak niet op of eten duurzaam is. Zo blijkt uit het GfK-onderzoek 'Duurzaam eten' dat in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever is gehouden. Deze organisaties willen laten zien hoe eenvoudig het is om een duurzamer gerecht te maken en trapten maandagmiddag 3 november in de Albert Heijn XL in Muiden de actie Doe Maar Lekker Duurzaam af.

Resultaten onderzoek 'Duurzaam eten'

GfK stelde aan een representatieve steekproef van consumenten vragen over duurzamer eten. 51% van de consumenten geeft aan duurzaam eten zeer belangrijk te vinden.

Bij het boodschappen doen let een derde van de consumenten er ook daadwerkelijk op of het eten duurzaam is. Redenen om niet te kiezen voor duurzamere producten zijn met name gewoonte en prijs. De supermarkt wordt door consumenten het vaakst bezocht om duurzame producten te kopen gevolgd door de speciaalzaak, boer, biologische winkel en markt. Voor 69% van de consumenten betekent duurzaam eten vooral zo min mogelijk eten weggooien, 61% vindt het belangrijk dat dieren een beter leven hebben gehad. Ook laat het onderzoek zien dat duurzaam eten de afgelopen jaren belangrijker is geworden. Vier op de tien consumenten is de afgelopen twee jaar duurzamer gaan eten. 30% verwacht de aankomende twee jaar meer duurzame producten te kopen.

Startschot actie

In de drukbezochte Albert Heijn XL in Muiden gaf Caroline Tensen, ambassadeur van de Postcode Loterij, samen met marketingdirecteuren Adriaan Thierry van Albert Heijn, Bart Kuppens van Unilever en managing director Imme Rog van de Nationale Postcode Loterij en een honderdtal klanten het startsein voor de campagne. Daarna deden de eerste klanten boodschappen met de cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro die de Nationale Postcode Loterij deze week geeft aan al haar 2,5 miljoen deelnemers. Ook werd er door klanten volop geproefd van duurzame gerechten die door ambassadeurs Caroline Tensen, Quinty Trustfull, Gaston Starreveld en tv-kok Caspar Bürgi werden bereid en uitgedeeld.


Bekende Nederlanders delen bij de Albert Heijn XL in Muiden hapjes uit aan klanten, ter ere van de start van de actie Doe Maar Lekker Duurzaam.


Tot en met 23 november kunnen consumenten met de cadeaukaart duurzamere producten kopen bij Albert Heijn. Daarbij is er keuze uit ruim 600 producten van het merk AH puur& eerlijk en Unilever-producten met een duurzaamheidskenmerk.

De eerste klanten van de Albert Heijn XL in Muiden kopen duurzamere producten met de cadeaukaart van Doe Maar Lekker Duurzaam, ter waarde van 12,50 euro.

Voor meer informatie: doemaarlekkerduurzaam.postcodeloterij.nl
Publicatiedatum: