Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Krispijn van den Dries: "Verbazing over veelzijdigheid in aardappelen"

Pieperboetiek smaakt naar meer

Tholen - Gevlekte en paarse aardappelen - veel consumenten krijgen nooit de kans om hiermee kennis te maken. Tot nu toe dan. In de Pieperboetiek aan de Jan Evertsenstraat in Amsterdam kon men van 26 september tot 11 oktober kennismaken met tientallen soorten biologische aardappelen. "Vooral het directe contact met de mensen maakte het hartstikke leuk. Ik vond het erg leuk om in de pop-up store zelf als boer uitleg te kunnen geven", zo blikt initiatiefnemer en bio-teler Krispijn van den Dries terug. "Mensen uit allerlei culturen zijn de winkel binnengestapt. De veelzijdigheid van ons assortiment leidde veelal verbaasde blikken."


Links de Pieperboetiek, rechts Krispijn van den Dries.

Krispijn wilde samen met onder meer andere telers, chefs en wetenschappers gedurende twee weken een ode aan de aardappel brengen. "We hebben mensen echt kennis laten maken met de grote diversiteit aan aardappelen die we in Nederland telen. En andersom heb ik als boer kennisgemaakt met het stadsleven." De pop-up store was een test: "Ik wilde dit gewoon eens even proberen om er achter te komen of het een idee is om in de toekomst een aardappelspeciaalzaak te beginnen. We gaan nu rustig evalueren en bekijken wat we in de toekomst gaan doen."



Hij geeft aan dat de meeste mensen verbaasd waren over het feit dat in de winkel enkel aardappelen verkocht werden. "Vervolgens werden zij positief verrast door de veelzijdigheid van het assortiment. Het is zonde dat veel consumenten in de winkels nooit kennis kunnen maken met de vele bijzondere aardappelen die in Nederland geteeld worden, zoals de gevlekte Mayan Twilight en de paarse Violetta." Dat het concept beviel, is volgens Krispijn ook terug te zien in het feit dat klanten vaak ook weer terug kwamen. "Ook vonden ze het jammer dat we zaterdag voor het laatst open waren."


Kassakoopje van de dag: de wilde aardappels. Gewassen en al, een hele zak van 2 kilo voor 5 euro.

Twee weken lang was in de Pieperboetiek van alles over de aardappel te vinden: van aardappelgeschiedenis tot aardappeltoekomst. En in de tentoonstellingsruimte werden diverse activiteiten georganiseerd, zoals een lezing, een aardappeldebat en chefkok Jonathan Karpathios heeft een aardappeldiner verzorgd.


Het diner, verzorgd door Jonathan Karpathios.

Voor meer informatie: info@bioromeo.nl, 06 18643705