Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Extra aandacht voor duurzaam voedsel

Meer bio-producten in vernieuwde HEMA

HEMA gaat zich meer onderscheiden. Het vernieuwde assortiment in de meer dan 500 aangepaste winkels maken vanaf deze week het alledaagse bijzonder voor iedereen. De landelijke operatie 'Make over' zal deze week in de winkels zijn afgerond. Een kleurrijke metamorfose waarbij de vele zelf ontworpen producten op een inspirerende manier worden gepresenteerd. Vorm, kleur en stijl in de filialen zijn veranderd. Beautyproducten, damesmode en het nieuwe assortiment cadeautjes onder de naam 'Blijmakers' zijn speerpunten. Duurzaamheid van producten heeft ook meer aandacht. 'Echt HEMA' wordt: 'HEMA maakt gewoon bijzonder'.

"Onze medewerkers hebben de laatste tijd heel hard gewerkt aan deze operatie. We zijn allemaal erg enthousiast en trots op het resultaat. HEMA is echt Nederlands: kaas en klompen. Maar inmiddels eten we mozzarella en dragen we sneakers. Dus moesten we ons aanpassen, ons meer onderscheiden. Dat doen we door het bieden van duurzame, kwalitatief hoogwaardige, veelal zelf ontworpen producten voor een leuke prijs met een echt HEMA-handschrift. We willen ons ook onderscheiden, niet alleen op de winkelvloer, maar ook door onze service, onze medewerkers en onze verpakkingen. We maakten gewoon al bijzonder, maar we gaan het nu meer onder de aandacht brengen. Winkelen wordt makkelijker en inspirerender. Je wordt er gewoon blij van. En in essentie zijn we natuurlijk nog steeds de HEMA met onze iconen als de tompouce en de rookworst", vertelt Ronald van Zetten, CEO.

Speerpunten

Er is een nieuw assortiment toegevoegd dat continue wordt vernieuwd: de 'Blijmakers'. Met meer dan 600 kadootjes vanaf 50 cent is er bij HEMA altijd een inspirerend presentje te vinden voor man, vrouw of kind. Van speelgoed tot USB-sticks, van personal care tot goocheltrucs. Daarnaast wordt het beautyaanbod een belangrijke binnenkomer. In de nieuwe collectie is alles te vinden: van professionele hulpmiddelen zoals kwasten en wimperkrullers tot een opvallend kleuraanbod van oogschaduw, lippenstiften en meer dan 100 kleuren nagellak. 1 op de 5 Nederlandse vrouwen gebruikt een HEMA-beautyproduct.

Voor de damesmode is letterlijk teruggegaan naar de basis. En er is gekozen voor een geheel andere presentatievorm dan voorheen. Op tafels en aan de wand wordt de kleding overzichtelijker en eigentijdser gepresenteerd. Er is een uitgebreide basicslijn in vele kleuren en is veelal gemaakt van het duurzame bio-katoen. Eind september wordt de nieuwe collectie van MOAM geïntroduceerd, speciaal ontworpen voor HEMA.

En er is meer aandacht voor food. Er is veel innovatie in deze sector. HEMA geeft extra aandacht aan duurzaam voedsel. Zoveel mogelijk natuurlijke, biologische en verse ingrediënten. We maken duurzamer eten toegankelijker voor meer mensen.

Klant meer betrekken

HEMA gaat daarnaast meer vertellen over het onderscheidend vermogen: het design, de kwaliteit en de duurzaamheid van de producten via labels, op de winkelvloer en in de vernieuwde folder en de nieuwe blogsite. Bloggers krijgen sinds vorige week de mogelijkheid om reviews te plaatsen via de gestarte HEMA blog-site.

"We willen graag weten hoe klanten over onze producten denken. We gaan ze nog meer betrekken bij onze producten en ons merk. Onze designwedstrijd die we al jarenlang organiseren is daar een heel goed voorbeeld van. Vorige week hebben duizend mensen op ons hoofdkantoor een workshop 'bloggen' gevolgd in de eerste Blog-academy. We helpen hen op weg een professionelere blogger te worden. Het is geweldig te zien hoe enthousiast ze zijn. We willen onze fans en sitebezoekers inspirerende en leuke content bieden", aldus Van Zetten.

Bricks en clicks

In Nederland heeft HEMA 529 winkels. Sinds 2013 zijn er veertien filialen in Nederland bijgekomen. De webshop bestaat sinds 2006 en is nog steeds groeiende. De HEMA-app is meer dan 200.000 keer gedownload. In de winkels komt een internetzuil waar artikelen die niet (meer) in de winkel verkrijgbaar zijn direct besteld kunnen worden op hema.nl.

Voor meer informatie: www.hema.nl
Publicatiedatum: