Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tiende editie

Zelfpluk de Olmenhorst komt weer goed op stoom

De Tiende editie Zelfpluk Landgoed de Olmenhorst is weer goed op stoom aan het komen. Duizenden bezoekers zijn de afgelopen week richting de Olmenhorst getrokken om daar weer biologische appelen en peren te gaan lukken. Algemeen directeur Jasper van Eeden: "We zien nog steeds een gezellige groei in dit bijzonder laagdrempelige evenement en opvallend is daarbij de enorme groei aan Expats families. Ook met de scholenpluk merken we dat we door de internationale tijdelijke bewoners van Nederland goed gevonden worden!"


The International school, met begeleider van de Olmenhorst.

Waar de Olmenhorst dit jaar ook erg trots op is, is de uitbreiding van het Zelfpluk atelier. "Bezoekers kunnen met hun zelf geplukte peren en appelen aan de slag bij de inloopworkshops. Naast het sap persen kunnen ze nu ook ijsjes maken, tarte tatin en appelpannenkoeken bakken en we hebben de wedstrijd 'wie maakt de langste schil'. Vooral dit laatste is een erg leuk en degene met de langste schil wint een jaar lang een Olmenhorst Adoptieboom. Verder dit jaar voor het eerst elke zondag theater en natuurlijk zijn alle winkeltjes en ateliers ook tijdens de zelfpluk open."


Het Zelfpluktheater op zondag.

Van Eeden ziet de groei van dit evenement vooral door de strategische samenwerkingsverbanden die de Olmenhorst heeft opgezet. "Onze verregaande samenwerking met de Bickery (distributie van de Olmenhorst sappen en jams) zorgt niet alleen voor een spectaculaire groei in afgezet, maar ook in naamsbekendheid. Daarbij zijn communicatie acties met onder andere IKEA, ANWB, De van Maanen bakkerij cruciaal in het bereiken van de consument. Want uiteindelijk willen we zoveel mogelijk mensen laten genieten van het openstellen van onze biologische boomgaarden. En dit feestje duurt nog tot en met 26 oktober."


Voor meer informatie:

Landgoed de Olmenhorst
Lisserweg 481
2165 AS Lisserbroek
0252 413165
info@olmenhorst.nl
www.olmenhorst.nl
Publicatiedatum: